زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

صحبت

 

 

نظرات 28 + ارسال نظر
tanha چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:38 ب.ظ http://www.khalvatgahe-tanhae.blogfa.com

جالب بود ......خوشحال میشیم به کلبه حقیر ما هم یه سر بزنید ..........................

با سلام
قصر شاهانه شما زیبا بود همانطور که انتطار می رفت قالب و بنرتان مثال زدنی ...... ولی متاسفانه فرصت لازم برای مطالعه دقیق آن نداشتم ......خدمت می رسم و نظر می دهم و همچنین لینک وبلاگتان رادرلیست می گذارم.......

سیدجلال چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:00 ب.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
به نظر من دور شدن از فطرت واقعی یک اشتباه بزرگ است چه آن مردی که ابرویش را دستکاری می کند یا با رفتارهایی از این قبیل شخصیت و سرشت مردانه اش را با لطافت و ظرافت زنانه عوض می کند و چه آن زنی که قدر زن بودن خود را نمی داند هر دو در اشتباهند

با سلام
بحث حفط فطرت بجا ست ولی این شعر به این دلیل برای من جالب بود که چرا کارهای زنانه اینقدر برای مردان توهین است؟و به قول آقای بدبخت(در نظرات همین پست) وقتی می خواهند شان یک مرد را خدشه دار کنند القاب زنانه به او نسبت می دهند مثل اینکه فراموش می کنند یک زن بسیار فداکار زندکگی به آنها بخشیده حتی به قیمت اینکه لذت زندگی شخصی خود را کاهش دهد.......دراستان ما که اوضاع وخیم تر است هرکس برای خانواده خود وقت بگذارد- کمتربیرون رود-درانجام کارهای خانه مشارکت داشته باشد-مهربان باشد-ذوق و سلیقه داشته باشد( تمام آن چیزهایی که موهبت محسوب می شوند ) انگ خاله زنکی را باید تحمل کند.گویی مرد یعنی اخم – کم حرفی – خشن بودن – گریه نکردن و........

بندرجاسک پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:33 ق.ظ http://www.jaski.mihanblog.com

سلام.ایجوری ها نیست که خانم مدونا گفتن.خیلی از مردا و پسرا در زندگی خود به مرحله ای میرسن که آرزوی دختر بودن می کنن.
خودتون فکر کنید!!

با سلام
پس خانم مدونا درست گفته اند(هرچند مهم نیست چه کسی این حرف رو زده باشه !) الان شما دارید از عده ای خاص آن هم با لحنی...... سخن می گویید که البته ازلحاظ علمی و پزشکی آنان را محق دانسته و حتی راه حل معالجه از طریق عمل جراحی به آنان توصیه می شود(ترانس سکسچوال) و به طور کلی صورت مساله محفوط است.

فرید پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:50 ق.ظ http://www.jasknews.blogfa.com

این شعر کاندیدای شعر برگزیده سال 2005 شده.
توسط یک بچه آفریقایی نوشته شده و استدلال شگفت انگیزی داره :
وقتی به دنیا میام، سیاهم، وقتی بزرگ میشم، سیاهم،
وقتی میرم زیر آفتاب، سیاهم، وقتی می ترسم، سیاهم،
وقتی مریض میشم، سیاهم، وقتی می میرم، هنوزم سیاهم...
و تو، آدم سفید،
وقتی به دنیا میای، صورتی ای، وقتی بزرگ میشی، سفیدی،
وقتی میری زیر آفتاب، قرمزی، وقتی سردت میشه، آبی ای،
وقتی می ترسی، زردی، وقتی مریض میشی، سبزی،
و وقتی می میری، خاکستری ای...
و تو به من میگی رنگین پوست؟؟؟.........
موفق باشید منتظرم

باسلام
شعرجالبی بود متشکریم....... به نوعی ارتباطش را به شعر این پست می توان دید.

امین پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:26 ق.ظ http://www.lovers.coo.ir

سلام دوست عزیزم خوبی گلمممممممم
والنتاین مبارک
من اپم خوشحال میشم بهم سر بزنیااااااااااااااااااااااااااا
موفق باشی و عاشق و پاک
منتظرتم

باسلام
اشتباه خطاب فرموده اید...... جون من برای اولین بار آدرس وبلاگ شما را میبینم ..........

بد بخت پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:55 ق.ظ

سلام دادای خوبوم
در بعضی از جوامع ارزشیابی شخصیت انسان در چار چوب معیارون خاصین وکلن شخصیت وفطرت انسانها توسط رنگ و سانتی متر سنجیده ابوت ونه شعور ومعلومات وحجب وحیای انسان مثلا اگه یه اغا ویا خانم خیلی باتقوا با رنگن روشن و ظاهری خیلی بشاش واراسته در مجامعه عمومی ظاهر ببو به اندازه یک شیاد وکلاه بردار که سر تا با سیاه بوش و بیراهن استین بلند و ریشون نتراشیده(مرد)و تسبیح بدست ارزشی اینینن بله دادا تو همو جوامع وقتی مردی عصبانی ابو اگیت از زن بسته بشوم اگه فلان کار نکونوم و یا اگن زن ضعیفه بله دادای عزیزم درد زیادن خدا عمرت هادیت دلم بی کاتغ میگ تنگن

باسلام
آقای بدبخت کاش اسم امیدوار کنند ه تری برای خود انتخاب می کردید ......آن هم با سطح فکر شما......زیبا تعبیر نمودید.البته هستند مردانی که برای ارزش و اعتقاد خود مشکی می پوشند و محاسن دارند حساب متظاهرین که همیشه جدا بوده است........ هنوزمتاثر از پست قبلی و غذا، ابراز دلتنگی می نمایید.....

ابراهیم پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 01:12 ب.ظ

به بحث قابل تأملی اشاره کرده ای! راستی چرا چنین است؟

باسلام
برای من هم جالب بود.....من هم بعنوان یک زن برایم غیر قابل تحمل است که یک مرد لباس وآرایش زنانه داشته باشد ولی این شعر تلنگری به اندیشه ام زد و دقیقا همین سوال شما به ذهنم متبادر شد.

رامی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:20 ب.ظ http://www.dehtal.coo.ir/

سلام بر خانم قاسمی

واقعیت غیر قابل انکار است...
متاسفانه همانگونه که شما عنوان کردید در جامعه امروز ما افرادی به بهانه مرتب بودن و زیبا جلوه کردن خود شمایلی را برای خود درست میکنند که گاهی وقتها تشخیص جنسیت آنها از چهره شان دشوار می شود.

زیبایی حق هر فردیست چه دختر چه پسر ولی نه به هر شرطی!!!

موفق باشید.

باسلام
متشکرم ..........

چوک سورو جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:06 ق.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام خدمت دخت کنگ گرامی
در جوامعی که زن را نصف مرد و ار لحاظ حقوق قضای و اجتماعی پاینتر از مرد ارزیابی می شوند این دیدگاه ها قویتر هستند . زیرا طبق این نظرات زن ضعیف - ذلیل شمرده می شود و بزرگترین توهین به مرد او را زن خطاب کردن است و........ اما در جوامعه پیشرفته تر از شدت این بر خورد کاسته می شود ولی هنوز وجود دارد .
اما در دوران مادر سالاری که زن نقش تعین کنند داشت و کودکان به اسم مادر شناخته می شدند و زن نقش تعین کننده در اقتصاد خانه بعهده داشت مردان حسرت این مقام داشتند و زن بودن افتخاری بود .در استان مادیاپرادش در مرکز هند در نزدیک شهر ماندو قبایل جنگلی زندگی می کنند که زن مهور خانواده است و تمام املاک و فرزندان به اسم زن شناخته می شوند - ۲۵ سال پیش به همراه چند دانشجوی ایرانی و هندی از این منطقه دیداری داشتم و طی دو روزی که در بین این مردم زندگی کردم از نزدیک به نقش مهوری زن و احترامی که داشت پی بردم . ( این قبایل از طریق شکار و کشاورزی زندگی می کردند و نیمه برهنه بودند .
با امید به اینکه مرد بودن برای کسی افتخاری نباشد و زن بودن شرمساری نبا شد بلکه انسان بودن ملاک نگرش ما باشد .

موفق بشی دخت عزیز

باسلام
مایه مباهات است که می توانیم از نظرات و تجربیات بکر شما برخوردار شویم ..... جالب بود ؛زنان شرقی ودر جامعه ای سنتی چنین محوریتی دارند تا آنجا که املاک و فرزندان به نام زن ..... قبیله ای زندگی کردن گاهی این نتایج را بدنبال دارد ! اگر زحمت نیست اشاره بفرمایید به برهه تاریخی مادر سالاری ..... متشکرم.

سینا سایبانی جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:51 ق.ظ http://sina-s.blogsky.com

سلام مرسی به من سر زدی وبلاگ جالب دارید
مطالب خوبه اما لینک هرمزگانی ها رو ندیدم
سینا
مثلث
مهدیسما
کامیرا
...
سیاورشن و...
به منم سر بزن

با سلام
متشکرم.....لینک هرمزگانی ها در سمت چپ وبلاگ وجود دارد .احتمالا وقتی شما تشریف آوردید غیر فعال بوده است ضمنا مدتی است فتوبلاگ های مذکور از طریق بلاگ رولینگ اطلاع بروز شدنشان را نمی دهند.....

بندرجاسک جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:45 ق.ظ http://www.jaski.mihanblog.com

برادر خوبم آقای بادروج
نظرتان راصادقانه بیان کرده بودید کاش فضا طوری بود که بتوانیم اینگونه احساسات را علنا بیان کنیم تا با شکستن این تابوها افراد بیکدیگر کمک کرده و زندگی راحتتری داشته باشیم.....

نوید صالحی جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:47 ق.ظ http://litak.blogsky.com

سلام.
اینها بر میگرده به عرف غلط جامعه. نمیدانم اعتقادات شما در چه حدی است تا حدودی که از شما شناخت پیدا کردم تا حدودی مذهبی هستید.
همیشه به همکاران خود گوشزد کنید مبادا وقتی میخواهند دم از آزادی زنان بزنند اسلام را زیر سوال ببرند زیرا اگر قوانین اسلامی و احکام آن به طور صحیح اجرا میشد هیچ مشکلی بین زن و مرد پیش نمیامد.
شاید چیزهایی که گفتم زیاد ربطی به موضوع پست شما نداشته باشد اما تو دلم بود که روزی این نکته را به شما گوشزد کنم.
در قوانین اسلامی همانگونه که مرد نمیتواند خود را مثل زنان کند هیچ زنی حق ندارد خود را همانند مردان کند.مثلا مانند مردان موهایش را کوتاه کند لباس مردانه بپوشد و حتی حرکات مردانه از خود نشان دهد چون مستقیما مورد لعنت خدا و پیغمبر خدا قرار گرفته اند.
پس بدانید خیلی هم ایراد دارد که یک دختر پسر باشد.
این ما هستیم که اینها را میخواهیم پس باید اول خودمان را اصلاح کنیم.

با سلام
دوست ندارم آدم مذهبی باشم یا بنظر برسم.جز انجام واجبات دین اصراری به انجام مستحبات و ..... ندارم چون در این 4 سال فعالیت افکار افراطیون سخت مرا آزرده و موجب تضعیف روحیه ام شده است.اشاره شما هم زیبا بود که اگر احکام اسلام صحیح اجرا می شد...... ولی واقعیت را نمی شود انکار نمود حقوق زن در منش ما مسلمانان و ایرانیان رعایت نشده است .البته بیان و پی گیری آن از حوصله من خارج است و در عین حال که رفتار فمنیست ها را تائید نمی کنم ولی چشمم را بروی واقعیات نمی بندم. راستی اگر منظور از لباس مردانه پیراهن (تک پوش ) و شلوار است نکند توقع دارید در این دوره از تاریخ (حتی در فرهنگ بومی ) تمام دختر خانم و خانم ها در منزل پوشش بندری (پیراهن وشلوار بندری و چادر نماز(چهار گزی یا لیسو ) مورد استفاده قرار دهند.خوب یا بد طرز پوشش عوض شده است .....

بپ گپو)پیام( جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:15 ب.ظ

با سلام و عرض ادب و احترام ..به موضوع جالبی اشاره کردید.چرا باید اینگونه باشد؟از کی اینگونه بوده؟تا کی اینگونه خواهد ماند؟و مهمتر اینکه گناه این به گردن کیست؟
طبق شهادت تاریخ در دورانهایی از زندگی بشر بسیاری از الهه ها و خدایان از جنس مونث و زن بوده اند و همچنین در بسیاری از کشورها ملکه ها نفر اول جامعه و کشور بوده اند.
پس در ان دورانها زن بودن نه تنها توهین نبود بلکه افتخاری هم به حساب می امد.ولی چرا اکنون اینگونه نیست؟
مطمینا مردان در تحقیر جنس زن نقش زیادی داشتند ولی باور کنید نقش خود زنان هم کمتر از مردان نیست..
بارها دیده ام که خانمها با به کار بردن اصطلاحاتی چون.. قول مردانه میدهم و یا نامرد باشم اگر... در حق خود اجحاف کرده اند.
برای اینکه جامعه باور کند زنان کمتر از مردان نیستند و زن بودن توهین نیست ابتدا باید خود زنان به این باور و اعتماد به نفس برسند.
اگر کمی با دقت به همین صفحه نگاه کنیم متوجه میشوم اکثر نظرها از طرف مردان بوده با اینکه محور بحث زنان هستند..پس امیدوار باشیم که کم کم ان افکار قدیمی و بیهوده در حال کمرنگ شدن است.

همیشه شاد و پیروز باشید

سلام خدمت بپ گپوی محترم
زنان هرجا همت ورود به صحنه را داشتند افتخار نیز آفریدند.ملکه- رئیس یا حتی کارمند جزء.چون به قول شما آنان ابتدا خود را باور کردند.درمورد (قول مردانه) و... من فکر می کنم این کاربرد از نوع بیان اصطلاح باشد و گرنه با این بد قولی های معمول و روزمره مردان خانواده ،کمتر زنی با تامل ،این کلمات را بکار می برد. (من باب مزاح) از طرفی کسانی که وقت می گذارند مطالب دوستان خود را خوانده و در گامی فراتر به ارائه نظرات اقدام می نمایند انسان هایی هستند که افکار فسیلی را قبول ندارند و در وهله اول خود را انسان می نامند آنگاه ......

نوید صالحی جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:32 ب.ظ http://litak.blogsky.com

نه منظورم این نیست که در خانه پوشش کامل داشته باشند به هر حال لباس زنانه مدل خاص خودش را داره مردانه هم همینطور از صحبت شما برداشت میشه که زنان تو خونه با زیر پیراهنی (مردانه) بگردند. ولی نه اینطور نیست لباس خانگی زنا هم با لباس خانگی مردان فرق داره.
در مورد ایران نمیدانم اما در مورد اسلام با شما مخالفم چون هیچ وقت نمیتوان گفت اسلام در حق کسی اون هم نیمی از جامعه خود ظلم کرده باشد هر جا هم خانمها را به امری مقید کرده مطمئن باشید به نفع خود زنان و جامعه آنان است حال اگر ایرادی در قوانین اسلامی میبینید مطرح کنید تا دلیلش را برایت بگویم( اگر نتوانستم حتما جوابشو برات گیر میاورم) البته تا ۱ هفته مسافرم ان شا الله بعد از سفر

با سلام
باور بفرمایید این بحث از حوصله کنونی من خارج است و دوست دارم با مطالعه و تحقیق بیشتر به مطلب مورد نظر شما بپردازم .....از لطف شما متشکرم .بهتر آن است که در پستی مفصلا دراین باب بحث شودنه تنها برای قانع کردن یکدیگر بلکه برای اصلاح دید جامعه....

پرنسس یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:28 ب.ظ http://www.eshtebahezanan.blogfa.com

فریده عزیز سلام
میدونم که میبخشی دیر اومدنمو
نظر من :بیراهه وانحراف است اگر بیشتر به جسم فانی توجه کنیم تا واقعیت وجودیمان.
بروزم :
پندار نیک>گفتار نیک>کردار نیک>ویقینا >شخصیت

نیک>سرنوشت نیک
با مطلب:
در پس بی حجابی
منتظر حضور گرمت
بدرود

باسلام
حالا من باید عذر تقصیر بخواهم ! از این همه دیر جواب دادن به نطرشریف تان. بخاطر طرح های دردست اقدام جمعیت بانوان سخت مشغول ...... بودم تا جاییکه فرصت کافی برای جواب دادن به نطرات نداشتم . خوشحال می شوم مطالب همیشه زیبای شما را بخوانم.

بدینوسیله از همه دوستان که به این وبلاگ لطف داشته سر زده و با رکود ! مواجه شده اند عذر می خواهم

رامین دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:14 ب.ظ http://nasleatash.blogfa.com

در نسل آتش رو نوشت از مطالب آزاد است چرا که بیش از حفظ مطالب آگاهی هموطنان اهمیت دارد و من با یاری شما عزیزان قصد دارم مناسبات ایرانی را به همراه فلسفه آن در روزهای آن مناسبات درج کنم
با تشکر یک ایرانی

پرنسس سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:54 ب.ظ http://www.eshtebahezanan.blogfa.com

فریده جان سلام
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
اومدم جواب کامنتم رو بخونم....
ولی اثری از کامنتم نیست؟
................................
با مطلب :درپس بی حجابی بروزم.
فریده جان با اجازتون میخوام در پست بعدیمطلبم رو لینک بدم به داستان شما.
منتظر حضور گرمت هستم
پیروز وشادمان باشی

سلام پرنسس عزیز
پوزش مجدد مرا بپذیرید......مایه افتخار من خواهد بود.

موسا سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:44 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
مطرح کردن این موضوع همینکه انسان را به اندیشیدن وا می دارید برای با محتوا بودنش کافیست . ارزش اشاره شما برای من این بود که مرا واداشت که سکوت کنم و بیاندیشم تا اینکه از خود یا شما بپرسم به راستی چرا اینگونه است؟!
موفق باشید.

باسلام
حضور شما یعنی پویا بودن وبلاگ های هرمزگان.......متشکرم.

چوک سورو سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:39 ب.ظ http://suru.blogsky.com

سلام دخت کنگ گرامی
خواسته بودی که به برهه تاریخی مادر سالاری اشاره کنم تاریخ دقیقی برای این دوران مشخص نشده و در جوامعه مختلف این دوران متفاوت بوده با توجه به شیوه تولید و مرحله اجتماعی . ولی بطور کلی می توان گفت که ۶ هزار سال پیش که مردها برای شکار مجبور بودند چند روز وکیلومترها از گروه دور شوند . تمام امور گروه و خانواده بدست زنان می افتاد و این خود باعث گردید که رهبری جمع هم بدست زنان بیفتد .از طرفی چون ازدواج جمعی صورت می گرفت پدر بچه مشخص نبود به همین خاطر بچه به اسم مادر شناخته می شد و این خود به نقش زن در بین گروه می افزود در باره مادر سالاری و تاریخ ان نظرات مختلفی وجود دارد که پرداختن به ان نیاز به نوشتن مقاله جداگانه است
در بین بعضی قبایل امازون یا قبایل جنگلی هند یا جزایر اقیانوس ارام هنوز نوعی از مادر سالاری و یا شبیح به ان می تولان یافت .
فردریک انگلس جامعه شناس انگلیسی در کتاب منشاء خانواده تا حدودی به این مسائل می پردازد .
چگونه مردسالاری بر زن سالاری غلبه کرد به مسله تولید - شهر نشینی - خانواده و نقش زن در تولید و..... به عنوان پایه های این تعغیرات می توان اشاره نمود .

موفق بشی دخت عزیز

باسلام
جالب بود و باور نکردنی. واقعا متشکرم......خصوصا از معرفی منبعی برای مطالعه بیشتر در این موضوع.

خبرنگار چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:19 ق.ظ http://raportkhabarnegar.presianblog.com

سلام دوست خوبم .جدیدترین اخبار هرمزگانر ا از من بخواهید.

چوک سورو چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:56 ب.ظ http://suru.blogsky.com

با پوزش از دخت کنگ گرامی

در مطلبی که دیروز برای شما نوشته بودم اشتباها
فریدریک انگلس جامعه شناس المانی - انگلیسی نوشته بودم که بدینوسیله تصیح می گردد .

باسلام
متشکریم و استفاده بردیم.

دفتر خط خطی پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:43 ب.ظ http://www.kaghazkahi.tk

سلام..
مطالب مفیدی داری.. خیلی خوبه
به من هم سر بزن.
خوشحال میشم..

باسلام
متشکرم......

خلفان جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ب.ظ http://www.khalfan123.blogfa.com

با سلام
در اینکه عرف جامعه و کسانی که خود را دیندارتر از خدا ورسول می دانند غل و زنجیر های زیادی بر جامعه زنان مسلط کرده اند شکی نیست مثلا در زمان پیامبر زنان در مساجد حضور مستقیم داشتند حتی در زمان عمر رضی الله عنه وقتی بر منبر بود و حکمی را اشتباها در تعارض با قرآن و حقوق زنان بیان فرمودند زنی بلند شده و به او اعتراض گرفتند.
اما امروزه که از مجامع عمومی به بهانه ی احتیاط رانده شده اند نه به صورت درست می دانند حقوقشان را مطالبه نمایند ونه محلی برای حضور دارند.
ضمنا توصیه ای دارم که مرا قب باشید که این موضوعها بسیار ظریفند پس با دقت و بینش کافی به این موضوعات بپردازید و مطمئن باشید که اگرچه جامعه و افرادی بین زن ومرد ...... می شوند اما خالق غرضی ندارد که به کسی ظلم کند و زن را برتر از مرد یا مرد را برتر از زن بداند بلکه برای هر گروه در زمینه هایی متناسب برتری داده است. پس مراقب باشید که مبادا حقوقی که خداوند برای شما قرار داده است را به علت پی نبردن به اهداف در لیست ظلمها قرار دهید هرچند که این دقت شما را در این قسمت یافتم چون این گفتار را با نقل قول بیان فرمودید.
-------------------------------------------------------
باسلام
خوش آمدید ..... همانطور که در جایی از این نظرات اشاره نمودم احکام اشکالی ندارند منتها تعبیر و برداشت ما انسان ها قابل بررسی است . درعدالت خدا و مصلحت های موجود در کلام حق تعالی نیز شکی نیست.باتشکر.....


ماجد( رویدر ). شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:49 ب.ظ http://www.p-andhsh.com

سلام بر دخت کنگ
تازه به وبلاگ شما سر زده و اشنا شدم. همیشه موفق باشید

باسلام
خوش امدید....آدرس تان قابل دسترسی نبود

کشمیری ساجده یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:52 ب.ظ http://porteghale206.blogsky.com/

کجا باید باشم که نیستی
توم تیک هو نا... هم سه دور کیو رهتی هو یار ؟... میس یو

هم تیک هو کویی گبرا نهی....بس مرا زیادا کام هه .....کن بولتیهه که هم تومسه دور رهتی هو؟.... توم ابیتک مری پیاری بهن هو....آپنا خیال رکنا یار......

خبرنگار یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:11 ب.ظ

هر روز زیباتر از روز قبل.

شما لطف دارید....

علی دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:57 ب.ظ http://www.essin11.mihanblog.com

سلام
سایت قشنگی دارید وبلاگ شما را در لینک خودم قرار دادم
اگه میشه وبلاگم را در لینک خود قرار دهید ممنون میشم
http://www.essin11.mihanblog.com
www.essin28.blogfa.com
منتظر ژاسخ شما هستم

باسلام
متشکرم....متاسفانه در حال حاضر وبلاگ شما قابل دسترسی نیست در اولین فرصت مراجعه خواهم نمود.

فتانه تابنده پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:17 ب.ظ

سلام بر خانم قاسمی دوست عزیزم
چند مدتی است که از وبلاگتان استفاده می کنم ولی مطالبی در مورد کامپیوتر و سخت افزار آن ندیده ام
دوستدارت فتانه

سلام فتانه جان
عزیزم وبلاگ دخت کنگ موضوعش زنان-فرهنگی و اجتماعی است و مطالب مرتبط با موضوعی که خواسته بودی را می توانی با مراجعه به لیست سمت راست وبلاگ و کلیک برروی (انجمن های گفتگوی شهرستان بندرلنگه و بندرکنگ) بیابی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد