زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

مسولیت کودک

دیروز که از کنار یک میوه فروشی رد می شدم دخترخردسالی را دیدم که مشغول خرید برای خانه بود !او سیب زمینی ها را با بی دقتی و بی حوصلگی در نایلون قرار می داد.از او پرسیدم چندساله است و پاسخ داد:۵ساله......

بعد از ظهر خیلی به وضعیت و روحیه او فکر کردم.......

۱-طبق ماده ۲۷(استاندارد و سطح زندگی) بند ۲پیمان نامه جهانی حقوق کودک تامین شرایط مطلوب برای کودک،در مرتبه نخست ،وظیفه والدین است.

۲-آیا والدین آنقدر به محیط زندگی خود (شهر یا محله و....) اطمینان دارند که از فرزند خود می خواهند به تنهایی خرید خانه را انجام دهد؟(با توجه به مشاهده مواردی اعم از کودک آزاری،سرقت طلا و جواهرات مورد استفاده دختر بچه ها و ضربه های روحی جبران ناپذیری که به کودک وارد خواهد شد)

۳-آیا خطر عبور از خیابان و یا مواجه شدن کودک با موتورسوارانی که سرعت را عشق اول زندگی خود قلمداد می کنند قابل اغماض است؟

۴-آیا خرید محصولاتی که دقت و تجربه لازم دارد،توسط کودک، ضرر اقتصادی به خانواده وارد نمی کند؟(باتوجه با اینکه چندین سیب زمینی سبز و....در نایلون کودک وجود داشت)

۵-آیا این موارد خاص بوده و برحسب ضرورت و از روی ناچاری اتفاق می افتد؟

۶-آیا ترجیح در اعطاء مسولیت به کودک در خرید خانه در مواردی که فرهنگ و سنت اجازه خرید مایحتاج به خانم خانه را نمی دهد،تضییع حقوق کودک نیست؟

۷-آیا اعطاء مسولیت به فرزند در سنین کودکی موجب استقلال و مسولیت پذیری او می شود؟  

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
سیدجلال شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:48 ب.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
بسیار خوب است که والدین مهارتهای زندگی (از جمله خرید و اقتصاد خانواده) را از طفولیت به فرزند خود بیاموزند اما این راهش نیست. ای کاش بزرگتری همراه این طفل معصوم بود و او را راهنمایی می کرد.

باسلام
دقیقا...............

سیاورشن یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:13 ق.ظ http://siavarshan.blogsky.com

سلام ...تبریک اگم به ایی نگاه تیز بین شما ... بسیار گپ ناگفته وجود ایشه در ای باره که شما با زرنگی خاصی بدون ایکه بگی به ما گوشزد اتکردن ...مه مطمئنوم که شما و دوستانتو از پس ایی مسائل بر اتی ....

باسلام
خب قصد گوشزد کردن که اصلا امنهه و امنین ......فقط مواسته نرمال و عادی بودن ای رویه از ذهن خواننده پاک بشت.از شما ممنونم.

جسوم یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام دخت خاله
خسته نباشی موضوع جالبی است
با سیدجلال هم رای هستم . اگر در زندگی یک خانواده نظم وجود داشته باشد ؛ مرد خانواده با برنامه ریزی صحیح می تواند تمام خریدها را انجام دهد واز بهانه اینکه کار دارم ؛وقت نمی کنم و غیره دوری کند .
چه عیبی دارد که خانم خانه در خرید سهمی داشته باشد .
جامعه ما بر بزرگترها رحم ندارد چه رسد به کودک .
دخت خاله فکر کنم نوبت به آن رسیده که به فکر یک دوربین خوب باشی !!!

با سلام
پسر خاله خوبم جز قسمت آخر فرمایشتان حقایق بسیار شیرینی را بیان نمودید.....احسنت به شما و طرز تفکرتان.درمورد دوربین تا 4-3 سال آینده هیج برنامه ای برای خرید دوربین ندارم !!!!!! اگر از عهده تامین آنجه که ضروریات اهداف زندکی ام قلمداد می کنم برآیم هنر کرده ام !!!!!

رامی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:19 ب.ظ http://www.dehtal.coo.ir/

سلام خانم قاسمی

منم با نظر سید جلال موافقم...
...........................................
با جشنواره نوروزی جهانگیریه به روزم...

موفق باشید...


باسلام
متشکرم . خدمت می رسیم..........

بندرجاسک یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:41 ب.ظ http://jaski.mihanblog.com/Post-45.aspx

با سلام خدمت خواهر و استاد بزرگوارم.
لازم دونستم جواب سوالات یکه طرح کردین بدم.
۲- امروزه جامعه ما نا امن است و با اینکه نیروهای امنیتی تلاش های بسیار در این مورد میکنن ولی نا امنی حرف اول را میزنه ولی در بعضی از شهرهای کوچک و محلات همه مردم یکدیگر را می دانند و با یکیدیگر برخورد دارند و قطعا بچه های کوچک را می شناسند و به کسی اجازه تعرض و یا ... را نمیدهند.
۴- شما کودکی را دیدین که محصولات نامرغوبی خرید میکرد که برمیگرده به عدم آگاهی این کودک ولی من چه کودکانی را دیدم که با اینکه سن کیم دارند ولی خرید های خیلی خوبی برای منزل انجام می دهند حتی خانواده تهرانی را دیدم که در جاسک زندگی میکنن و فرزند کوچک خود را همراهشان به میوه فرزوشی اورده بود و به جرات میگم خیلی از محصولات را خودش انجام داد و جز یکی دو اشتباه در انتخاب اجناس نداشت
۵- بعضی مواقع خانواده ها اینقدر مشغله دارن که نمی تونن خرید های منزل را انجام بدن و با اینکه از مشکلاتی نظیر خطر برای کودک و انتخاب اجناس نامرغوب دارن با زهم کودک خود را می فرستن.
۷-بسیاری از کودکانی که به زور برای خرید منزل فرستاده می شوند با توجه به اینکه از انجام این کار راضی نیستن خوب خرید نمی کنن ولی در بعضی از خانواده ها همچنین تفکری دارن و برای استقلال کودک او را برای انجام چنین کاری مفرستن
موفق و موئید باشید
به روزم با برگزرای سومین جشن بزرگ فخرآفرینان

برادر خوبم جناب آقای بادروج
قبل از هرچیز عنوان دومی که برای مورد خطاب قرار دادن من استفاده نمود ه اید را تایید نمی کنم من آمده ام تا در فضایی دوستانه و دلسوزانه برای شهر - استان - کشور و در گامی بلندتر دنیایمان قدمی برادریم و از تجربیات و نقطه نظرات شما بزرگواران استفاده نمایم پس استاد......
از وقتی که صرف نموده و به سوالات پاسخ دادید نهایت تشکر داشته و امیدوارم با تفکر و عمل بتوانیم رفاه و آسایش را برای همه فراهم آوریم.

m2 دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:43 ق.ظ http://WWW.BOYSKONG.BLOGFA.COM

be govle marof aval salam omidvaram haleton khob bashe mikhastam bedonam chera az in kadrhaii ke dar namayeshgah hastam hamash khanoomha hastan va hic az aghayon estefade nashode dalil khaste dashte ? badesham joze aghayon khili kame va feghat tanha kasi ke onjast az aghayon feghat aghaye galbate

باسلام
البته نام تشکل ما مشخص است :بانوان بندرکنگ و اگر قرار است خدمتی ارائه دهیم در وهله اول مزایا و محسنات آن خدمت را برای خانم ها در نظر می گیریم.از جمله فوائد برگزاری نمایشگاه کتاب با توجه به جو سنتی حاکم بر شهر ایجاد زمینه ای مناسب برای حضور خانم های کنگی و آشنایی آنان با جدیدترین کتب تالیفی کشور و خو دادن آنان با فرهنگ مطالعه است.پس باعث افتخار است که نمایشگاه پارسال به دست پربرکت سرکارخا نم یعقوب نزاد مشاور محترم فرماندار در امور بانوان افتتاح شد و عکسی را که در فریم بعدی انتخاب نمودم اصرار داشتم مربوط به حضور بانوان که حق آنان است باشد......و اینکه از عکس آقایان استفاده نشده است:تصمیم دارم عکس های بیشتری ازنمایشگاه امسال قرار دهم که حضور آقایان را هم نمایانگر باشد.ضمنا عکس مورد اشاره شما آقای گلبت را در کنار آقای فرماندار نشان می دهد کما اینکه آقایان داشی جان - یزدان پناه –شریفی نزاد-رنجبری و مظفری را هم نشان می دهد.دلیل خاصی ندارد! ولی زحمات دوساله آقای گلبت در بپا کردن داربست ها و چادر به مدت 10 روز و صرف هزینه بسیار برای اینکار بر هیچکس پوشیده نیست .ضمنا در دو نمایشگاه اخیر با سرمایه شخصی ایشان حق انتخاب و سفارش کتاب از معتبرترین انتشارات کشور داشته ایم البته جز بیان این موارد ایشان از معتمدین و خیرین شناخته شده بندرکنگ می باشند.

دوست دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ق.ظ http://www.kookherd.blogfa.com

hi.happy novruoz i wish the best for you

Hi. Happy new year and God bless you…..

معماری ساختمان دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:51 ق.ظ http://www.architect_bnd.mihanblog.com


راستی من آپ کردم هر چهار نا وبلاگ رو www.shahsavarekarbala.mihanblog.com
www.daftare_eshgh2.mihanblog.com
www.architect_bnd.mihablog.com
www.khorshede_poshteabr.mihanblog.com حالا دیگه من یه آسمونی تنهام id:delam_grefte_asemon در پناه حق یا علی خدا نگهدار

بپ گپو(پیام) دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:25 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
سر فصل جالبی را انتخاب نمودید....... مسوولیت کودک...
مُُُسؤلیت هر فرد ارتباط مستقیم با مولفه های گوناگون از جمله توانایی افراد و شرایط محیطی دارد.به عقیده بنده خانه مکانی است که باید فرد را مستقل بار بیاورد نه وابسته..ولی ایا اجبار به انجام فعالیتهای خارج از توان می تواند اموزش مستقل بودن باشد؟؟؟؟
البته این بحث.بحث مفصلیست زیرا ریشه در عوامل گوناگون از جمله نا هنجارهای اجتماعی.فرهنگی.امنیتی.ایدیولوژیک.سیاسی و ... دارد که خود بر پیچیدگی موضوع می افزاید ولی چیزی که مشخص است نا اگاهی والدین در شناخت مسؤلیتهاست.
و ای کاش به پدر و مادران اموزش داده شود که چگونه به فرزندان خود روش استقلال را اموزش دهند...........


خلاصه اینکه نوروزتان پیشاپیش مبارک و سال پر خیر و برکتی را برایتان ارزومندم.


دوست پیر شما ... بپ گپو

برادر خوبم آقا پیام
باسلام
مطلب را با نظر پرمحتوایتان باز و روشن نموده اید......متشکرم.متقابلا سالی مالامال از سلامتی و تندرستی با همان روحیه شاد و مثبت تان برایتات آرزومندم.

مرضیه سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:22 ق.ظ

سلام فریده جان
خسته نباشی ...من هم متا سفانه چنین مواردی را در کنگ زیاد دیدم...کاش میشد به چنین والدینی فهماند که تنها بدنیا آوردن بچه ملاک نیست بلکه تربیت صحیح فرزند بسی مهمتر است...
پیشاپیش سال نو را تبریک مگویم . سبزترین و همیشگی ترین بهارها را برایت آرزومندم.

سلام همشهری همیشه خوبم :
مرضیه جان
سلامت باشی عزیزم...........اشاره زیبایی بود صرف بدنیا آوردن ،زندگی بخشیدن به کودک نیست بهترین میراث والدین تربیت صحیح می باشد .
سالی پربار در همه زمینه ها برایت آرزومندم.

sadi سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:45 ب.ظ

با تقدیم درود
در اینکه پدر و مادر و در کل والدین باید به فرزند خویش راه رسم زیستن بیاموزند شکی نیست اما این آموزش باید به نحوی صورت گیرد که کودک این سری اعمال را بصورت تمام و کمال فرا گرفته و در زندگی خویش بکار بندد اما اگر این آموزش ها بنحو مطلوب صورت نگیرد ویا بر کودک تحمیل شود عواقبی از جمله دلزدگی از این کارهارا در کودک پدید می آورد . حال آنکه ما در عصر فناوری ارتباطات هستیم چه مطلوب است اگر این فرهنگ سازی برای والدین جامعه ما از این طریق(مثلا همین وبلاگ نویسی) صورت پذیرد.
با آرزوی موفقیت روز افزون
بدرود..

با سلام و درود برشما
کاملا صحیح می فرمایید........متشکرم

میثم چهارشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:25 ب.ظ http:// mmd137.blogfa.com

خدمت خواهر واستاد عزیزم فریده قاسمی سلام عرض میکنم .
نکته قابل توجه اینست که از زمان طفولیت فرزندان خویش به نحو احسن تربیت نماییم وقتی عکس این دخترک را دیدم بیایید این اشعار از خانم اعتصامی افتادم
کبوتر بچه‌ای با شوق پرواز بجرئت کرد روزی بال و پر باز
پرید از شاخکی بر شاخساری گذشت از بامکی بر جو کناری
نمودش بسکه دور آن راه نزدیک شدش گیتی به پیش چشم تاریک
ز وحشت سست شد بر جای ناگاه ز رنج خستگی درماند در راه
گه از اندیشه بر هر سو نظر کرد گه از تشویش سر در زیر پر کرد
نه فکرش با قضا دمساز گشتن نه‌اش نیروی زان ره بازگشتن
نه گفتی کان حوادث را چه نامست نه راه لانه دانستی کدامست
نه چون هر شب حدیث آب و دانی نه از خواب خوشی نام و نشانی
فتاد از پای و کرد از عجز فریاد ز شاخی مادرش آواز در داد
کزینسان است رسم خودپسندی چنین افتند مستان از بلندی
بدن خردی نیاید از تو کاری به پشت عقل باید بردباری
ترا پرواز بس زودست و دشوار ز نو کاران که خواهد کار بسیار
بیاموزندت این جرئت مه و سال همت نیرو فزایند، هم پر و بال
هنوزت دل ضعیف و جثه خرد است هنوز از چرخ، بیم دستبرد است
هنوزت نیست پای برزن و بام هنوزت نوبت خواب است و آرام
هنوزت انده بند و قفس نیست بجز بازیچه، طفلان را هوس نیست
نگردد پخته کس با فکر خامی نپوید راه هستی را به گامی
ترا توش هنر میباید اندوخت حدیث زندگی میباید آموخت
بباید هر دو پا محکم نهادن از آن پس، فکر بر پای ایستادن
پریدن بی پر تدبیر، مستی است جهان را گه بلندی، گاه پستی است
خواهر عزیزم از فرزند ۵ساله نبایید انتظاری ازاو داشته باشیم که از یک نفر ۱۵یا ۱۶ ساله داریم
من به ریز بینی شما نهایت افتخار میکنم امیدوارم در تمامی مراحل زندکی موفق ومویید باشید میثم از بخش سیریک

باسلام
آقا میثم بزرگوار اجازه دهید همان خواهشی را که از آقای بادروج داشتم بیان نمایم که مرا استاد خطاب ننمایید ...... اشاره زیبایی به شعر وزین سرکار خانم پروین اعتصامی بزرگ شاعر و فخر بانوان ایرانی داشتید از اینکه با بیان نظرتان این پست را کامل نمودید متشکرم .....سال نو مبارک

شهرام پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:13 ق.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام بر خواهر بزرگوار خانم قاسمی

سال نو شما مبارک امیدوارم سال خوب و موفقی داشته باشید

بله عکس مربوط به خانه گلبتان در بندرکنگ است امیدوارم جسارتی به ان خانه نکرده باشم

-----------------------------------------------------------
این پست شما قابل تقدیر است که اینچنین دلسوزانه به اطراف نگاه میکنید
درسته خطر در کمین این طفل است

نظر من هم نظر سید جلال است

باسلام و سال نو مبارک
متشکرم ................اتفاقا تلفیق جالبی بود.پیشنهاد می کنم دوستان همشهری ام عکس مذکور را ببینند .از ارائه نظر شریفتان متشکرم .

سیریک پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ق.ظ http://sirik137.blogfa.com/

ضمن عرض سلام خدمت خواهر عزیزم
وقتی من عکس این دخترک را دیدم ونظرات ومطالب جالب شما را خواندم دیدم حرفی برای من باقی نمانده من یک خواهش از شما داشتم لطفا مرا لینک واجازه آنرا به من دهید

زعییییییییییییییم رویدر شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام می کنم به شما خواهر عزیزم فریده قاسمی.ببخشید که خیلی وقته به شما سر نزدم.می خوام مرا ببخشی چرا که خیلی سرم شلوغ بوده این چند روزه.می خواستم به شما تبریک بگم خواهر عزیزم بخاطره نامزد ّشدنت در انتخاب کردن بهترین بانوی زحمتکش استان.نمیدونی که جقدر خوشحال شدم.رفته بودم به وب سیاورشن دیدم این مطالب نوشته شده بود.یعنی من تا به حال تو را ندیده بودم اما عکستو را هم دیدم.انشاءالله که همیشه همینطوری ........من واقعا به شما افتخار می کنم خواهر عزیزم.کاشکی همه مثل تو بودند.اکه من بودم حتما شما را انتخاب می کردم.انشاءالله که شما بهترین باشی.بخدا استعدادشو داری .اکر کمکی ازمن بر می یاد خواهش میکنم مرا در جریان بذار.افتخار دارم که واسه شما انجامش بدم.در ضمن ایمیلم را کذاشتم اکه دوست داشتی مارا هم در جریان وبت بکذار.والله تستاهلین.(فقط مرا برادر خودت بدان .این حرفهایی که زدم از روی برادرانه ای است نه بیشتر.خداحافظ شما خواهر عزیزم.
.......................................................
باسلام
متشکرم.....خوش آمدید ...... البته همانطور که بارها گفته ام بانوان لایق دیگری نیز در استان وجود دارند که شایسته تر از من هستند ولی .......

فرزانه شنبه 2 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:56 ب.ظ

با عرض سلام خدمت شما
راستش منم با خرید کردن اجباری توسط بچهها خیلی مخالفم چون یادمه تو کودکیم وقتی میرفتم نون بخرم همیشه moneyرا گم می کردم و مجبور بودم از قلکم مایه بزارم

باسلام
چه خاطره بدی......این بعد دیگر قضیه بود که من به آن فکر نکرده بودم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد