زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

حکایت تلخ محرومیت از آب شیرین

مشکل عدم برخورداری مردم بندرلنگه و بندرکنگ از آب شیرین که آن را مایه حیات می نامند ،حدیث و نقل مجالس سیاسی-اقتصادی و اجتماعی بسیاری خصوصا در سالهای اخیر بوده است.طرح محرم و راه اندازی آب شیرین کن ها هم نتوانسته اند این محرومیت را بزدایند.تاثیرات منفی این محرومیت در تمامی ابعاد و جنبه ها قابل بررسی است اما مدتها تاثیر سوء آن بر زندگی خانم های خانه ذهنم را مشغول نموده است.....  

هرخانواده(بطور مثال در یکی از محلات بندرکنگ) روزهای شنبه-دوشنبه و پنج شنبه هرهفته بطور محدود از ساعت یک الی پنج بعدازظهر می توانند از آب بهره مند گردند.شرح حال مربوط است به خانواده هایی که مرفه نبوده بلکه طبقه متوسط یا ضعیف شهر محسوب می شوند،چرا که امکان ساخت آب انبار زیر زمینی یا حوض آب(مخزن آب)با ظرفیت هرچند پایین را ندارند و چه بسیاری از زوج های جوان بر اساس وعده های دهه اخیر مسولین مبنی براینکه تا پایان فلان سال مشکل آب شهرستان مرتفع گشته و اهالی بطور ۲۴ ساعته آب در اختیار خواهند داشت!در نقشه-کروکی - ساخت وساز منازل،مخزن آب راپیش بینی نمی نمایند.

واما یک زن کنگی:

-روزهای مذکور خواب و استراحت بعداز ظهر را از برنامه های روزانه خود حذف می نماید.از ساعت ۵۰/۱۲ یکسره شیرآب را چک می نماید تا مبادا این نعمت جاری باشد و خانواده از ان بی نصیب!

-هدف اوپرکردن بشکه آب با ظرفیت ۱۰۰۰تا ۲۰۰۰لیتری است برای مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت. پس صرفه جویی در آب ذخیره شده واجب است. در همین ۳یا ۴ساعت محدود باید:

*رخت ولباس های چرکین را بشوید.

*بچه ها را حمام ببرد.و برای حمام رفتن سایر اعضاء خانواده برنامه ریزی کند.

*حیاط و سرویس و سایر قسمت های منزل را بشوید.

*به باغچه و درختان آب بدهد.

*دغدغه آمدن فامیل و مهمان و حساب-کتاب چگونگی ریختن آب داشته باشد.

*وتا رسیدن روز موعود نذر و دعا کند با کمبود آب مواجه نشوند-بچه ها زیاد آب نریزند -اختلالی در شبکه آب بوجود نیاید-پمپ آب نصب شده بر شیر فلکه از کار نیفتد...تا مبادا هزینه هنگفت خرید آب بصورت آزاد بر اقتصاد خانواده تحمیل شود و مرد خانه توان پرداخت آن را نداشته باشد.

ناگفته پیداست فشار جسمی در پی انجام کارهای منزل در مدت ۴ ساعت بصورت فشرده(با توجه به خستگی حاصل از انجام دیگر امورات روزمره؛آشپزی - جارو....از صبح تا آن زمان) چه ضربه ای به سلامت جسمانی او وارد می نماید و فشار روانی ترس و دغدغه مواجه با کمبود آب و چگونگی مدیریت این امر تمام آرامش و فراغ بال او را تحت سیطره قرار می دهد.علاوه براینها می توان زندگی  خانم های کارمندکنگی یا ساکن کنگ را متصورشد که با وجود فشار کاری خارج از منزل و خستگی مفرط حاصل از آن چه ضربه و فشاری بر این بانوان مظلوم وارد می شود.

گناه بی برنامگی-چپاول و ....طرح تامین آب شیرین شهرستان، گناه کمی نیست ولی آه و خستگی و بیماری این زنان زحمتکش گریبان گیر بی خبران خواهد شد.

مطالب مرتبط با این پست :

۱-از وبلاگ بندرلنگه

 

نظرات 31 + ارسال نظر
خلفان پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:01 ق.ظ http://www.khalfan.parsiblog.com

سلام
.........................................آه از آه و ناله ی دیرینه ی همشهریان.
تا کی؟
حیف که مربیان آینده سازان خانواده ها ، به جای دغدغه ی پرورش فکری فرزندانشون، باید به فکر آب باشند.
...............به امید حل شدن!؟...............
.....
ـــــ|ـــــ
| |
|
|

برادر خوبم آقا خلفان
به نکته قابل تاملی اشاره فرمودید...... وقت و فرصتی که خانم خانه باید صرف توجه و محبت به اعضاء خانوداه و تربیت فرزندان نماید ناگزیر است در پی ابتدایی ترین نیازافراد خانواده باشد وهمه می دانیم این فرصت ها قابل جبران نیستند.

ابراهیم پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:32 ق.ظ

مشکل بی آبی را اصلا نمی توان دست کم گرفت. فقط باید درد آنرا خودت لمس کرده باشی تا بدانی یعنی چه!

و خوش بحال مردم جامعه ما که پزشکش قادر باشد این مشکل را بفهمد......بسیار خوش امدید.

Moosa_sat پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ق.ظ

با سلام
مه تعجبم که چرا مسئولان یه فکر اساسی برای ایی کار ناکنن؟ناسلامتی آب مایه حیاتن/بندر ما آب درست ایشه ولی همشهریو ما در بعضی قسمت های استان آب درستی شونین / چرا تبعیض؟. واقعاْ از شنیدن ایی قضیه متاثر بودم مه همین جا از مسئولین محترم تقاضا اکنم یه فکر اساسی بکنن تا همشهریون ما بیش از ایی دستخوش ایی محرومیت و اذیت نبن./موفق باشی دادام

باسلام
کاکای خوبم
اول اسم طرح محرم مطرحه و همه دل خوش شکرده به ای وعده.اما سال گذشته آب پاکی رو دست همه ما شوریخت و شگفت حتی اگه ای آب برسد تا لنگه سهمیه ای شهرستان اوقد کمن که کفاف نیاز مردم نادت و حالا پروزه راه اندازی و افزایش تعداد آب شیرین کن مطرح هن......

chavooshi پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:21 ب.ظ http://chavooshi.not.ir

سلام
واقعا یکی از مشکلاتی هستش که مسولین برای بهبودی اون اتلاف وقت می کنن
ممنون از اینکه اینجور مسائل رو مد نظر دارید
شاید به اینگونه حرف زنان شهرمان به گوش مسولین برسه

موفق باشین

باسلام
من شاهد جهد مسولین شهرستان خودمان برای نیل به این هدف بوده ام ولی گره کوری شده است......

دختر رویدری پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:41 ب.ظ http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلام خواهر گلم
خسته نباشید
بازم تشکر از زحمات شما
در پناه حق .

سلام به روی ماه شما
سلامت و پاینده باشید.

سیدجلال پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ب.ظ http://kolger.blogsky.com

خواهر خوبم سلام
بارها و بارها در مورد مشکل آب لنگه گفته و خوانده ام. اما هیچ گاه از چنین زاویه ای قضیه را ندیده بودم.

متاسفانه قضیه آب لنگه هر بار در موعد انتخابات یا سفر مسئولین به این خطه به سوژه داغ سخنرانی تبدیل می شود. ودر چنین ایامی شاهد نطقهای آتشین از سوی مسئولین امر هستیم. به نظر بنده حقیر درد اصلی مردم صبور و نجیب این شهرستان بی آبی نیست بلکه شنیدن وعده های پوچ و امید وار کننده ایست (که سالهاست که امیدی هم بر نمی انگیزد) .
مردم عزیز و مظلوم بندر مروارید یا همان گوگانای چند هزار ساله آنقدر وعده پوچ و غیر واقعی در این باره شنیده اند که اگر بهره برداری از طرح محرم و جاری شدن دائمی آب از لوله ها را با دوچشم سرشان هم ببینند نمی توانند باور کنند. و درد بی اعتمادی از هر دردی بدتر است.

.سلام بر سید بزرگوار
دقیقا همینطور است که می فرمایید.هیچوقت یادم نمی رود درزمان تصدی ریاست جمهوری آقای خاتمی در سفری که به لنگه داشتند مراسمی برپا کردند و افتتاحی صورت پذیرفت بیچاره ایشان گفتند که مشکل آب مردم بندرلنگه برای همیشه حل شده است چون به او اینطوری فهمانده و گفته بودند ولی باور بفرمایید هیچ تغییری در سیستم توزیع آب بوجود نیامد.

[ بدون نام ] جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:59 ق.ظ

باید فکری کرد و حرکت را آغاز کرد
باید ...

توکل بخدا.................. منتظر حرکت مردمی در کنار پی گیری های مجدانه آنها و مسولین هستیم.فکر کنم الا ن که کاندیداهای نمایندگی مجلس به تکاپو می افتند فرصت خوبی باشد .حداقل برای افزایش تعداد دستگاههای آب شیرین کن.

مهرگان جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:58 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام. خسته نباشید.
خیلی خوب و دقیق و نکته سنج نوشتید.
ولی کاش به یه مورد دیگه هم اشاره میکردید:
چرا اغب در آبیاری باغات و پارک و اماکن عمومی از آب آشامیدنی استفاده می شود؟ چرا آب شرب را از آب آبیاری و... جدا نمی کنند؟
موفق باشید.

خواهر خوبم:سلام و خوش آمدید
نکته ای که برای طولانی نشدن پست به ان اشاره نکردم این هست که این آبی که من اسمش گذاشته ام (شیرین) آب شرب نیست ! نه از لحاظ مزه و نه..... خود اداره اب و فاضلاب ایستگاه هایی دایر کرده است که مردم بتوانند در بانکه های 20 لیتری (به قیمت 50 تومان) آن آبها را تهیه کنند ولی باز هم آن آبها بمعنی واقعی قابل شرب نیستند.امروزه هر خانواده مرفه ای یک دستگاه آب تصفیه و شیرین کن فیلتر دار کوچک (از قیمت 100 تا 150 هزارتومان تا.....) برای خانواده تهیه کرده است .....با تماسی که با شهردار محترممان داشتم ایشان گفتند که منبع ابیاری فضای سبز شهر همان آبی است که جیره بندی می شود و در مواقع کمبود آب بصورت آزاد از آب شیرین کن خرید می نمایند.اتفاقا در جلسه ای رییس اداره آ.ف به این موضوع اشاره داشتند که اگر بار استفاده دو شهرداری لنگه و کنگ از این سهمیه کاهش یابد و امکان تصفیه آب فاضلاب فراهم شود آن اداره در توزیع آب موفق تر می تواند عمل کند.

چوک لنگه جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام.
لینک اصلی مطلب این میباشد:
http://lengeh.blogsky.com/?PostID=14

باسلام
متشکرم.تصحیح شد.

محمد جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:19 ب.ظ

سرکار خانم قاسمی سلام واحترام محمد از کنگ به عنوان خبرنگار واز نزدیک شاهد کارهای شما باعرض پوزش تصاویر سایت شمارا برای تحقیق دانشگاهم که با اجازه انتخاب کرده بودم مورد تایید شد وبا اجازه شما تصاویر بالای سایت ودخت کنگ را به همراه آدرس سایت در اختیار همکارن معلم ودانشجویان قرار دادم تا بتوانم بلکه خدمتی کوچک به شما کنم ولی تابستان بیکارم بهتر مطالب متنوع را برایتان می فرستم
با سپاس فراوان

باسلام
متشکرم....من در خدمت تمام همشهریانم هستم و باید بگویم از مطالب و طرح های شما با کمال میل استقبال می نمایم.

جسوم جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:42 ب.ظ

سلام
خسته نباشی
دخت خاله
مشکل از خودمان است !!!! کور کورانه پای صندوق رای رفتن ... بیخیال شو ... همین چند قطره آب را ازمون میگیرن .

برادر خوبم آقا جاسم
ولله چه بگویم....مقاومت تنها من و شما و بقیه کافی نیست.باید عقل جمعی طالب دگرگونی و تحول باشد.....

چوک سورو شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:54 ق.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام خدمت دخت کنگ عزیز
بقول قدیمی ها ؛ مو سر زبونمون در هوند ؛ از بس راجع به کمبودهای استان هرمزگان و بخصوص اب در منطقه گپ مو زد . ولی به جز وعدهای پوچ مقامات چیزی نصیب مردم این دیار نگشته است ، اما برای تامین اب مورد نیاز باغهای پسته رفسنجان می خواستند با هزینه میلیاردی اب رودخانه کارون به رفسنجان منقل کنند ، و این درحالی است که مردم لنگه و کنگ برای رفع تشنگی در بدر دنبال اب قابل شرب هستند ، و این در زمانی است که درامد نفتی کشور سر به ۷۰ میلیارد دلار زده است ( با توجه به بالا بودن قیمت نفت ) و حدود ۱۰ میلیارد دلار از ذخیره ارزی نیز برداشت شده است .
دل خوش کردن به وعدهای پوچ مقامات ، خودفریبی بیش نیست . تنها در یک نظام دمکراتیک و فدرال و با مشارکت فعال در امور مختلف می توانیم به رفع نیازهای منطقه بپردازیم . تقسیم عادلانه ثروتهای ملی ، تقسیم عادلانه قدرت ، واگذاری امور منطقه به مردم منطقه ، اولین گام در بر اوردن نیازهای استان می باشد .

صدایتان رسا باد

باسلام
انشاءالله در سایه شما بزرگان .......

سیریک شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:42 ق.ظ http://sirik137.blogfa.com/

بنام خدا
باسلام خدمت خواهردلسوز ومحترمه کنگی
امیدوارم مشکل آب شرب وبهداشتی شماحل شود
بایدازآقای حسینی نماینده تان بخواهید که وزیرنیرو ورئیس جمهور ومسولان ذیربط را به منطقه بیاورد تامشکل شماهاراازنزدیک لمس کنند
ولی فکرنمی کنم آقای حسینی اینکاررابکنند متاسفانه امیدوارم مشکلاتان حل شود
شما می توانید یک طوماردسته جمعی بنویسید ویک نفرازطرف شما آین طوماررابیش رهبر ورئیس جمهور ببرد شاید خدافرجی حاصل کند
طوماری بابیش ازصدهزارامضاء حداقل به مسئولین محلی واستانی تکانی میدهد
امیدوارم نمیرم وروزی ببینم که شما آبدارشده ایید
وآبشربتان بهداشتی وسالم وبدون دغدغه میباشد
وقتی انسان به این مناطق سری میزند باورکنیداشک ازچشمانش سرازیرمیشود .
چقدرمردمانی محترم ومظلوم دارند که درطول تاریخ انقلاب همیشه مظلوم بوده اند .
امادراخرتوصیه برادرانه حتما طوماری رابنویسید و حتمانتیجه میگرید .
انشاالله
موفق باشید
خداحافظ

باسلام
سر خط اول برگشتن یعنی همین که شما فرمودید......

[ بدون نام ] شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.lengehkarate.blogfa.com/

سلام . خسته نباشی
فقط باید گفت مردم این شهرستان سزاوار این همه کم لطفی نیستند.

باسلام
الحق و الانصاف همیطنوره............البته شما خوبی از خودتونه استاد بزرگوار.....

فوائد شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:37 ق.ظ

با سلام وآرزوی موفقت .مشکل لنگه وکنگ نبود متخصصانی است که صاحب کلام وبا درایت است. که متاسفانه از سه چهار دهه قبل منطقه هر روز دچار مشکلاتی می شود البته بدون اینکه مشکلات قبلی حل شود. ناگفته نماند وجود افرادی باسواد ومتعهد باعث حضور مردم در صحنه های مختلف می شود . در این امر کوشا باشیم .

باسلام
اگر شما اهل لنگه یا کنگ هستید چرا نباید یکی از آن متخصصین با درایت باشید ؟ .....متشکرم.
با کوشا بودن همگی مان خیلی موافقم.....

narcis شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:42 ب.ظ http://www.narcisandherlife.blogsky.com

hello dear Faride, how are u? thanx for visiting my blog. well, u have a very good weblog; i, too , read some of ur posts: intresting!. specially the latest one about ur water problem. i didnt know that some cities in our country can have such big problems. well, u have made intresting points and have looked at the problem in a very amazing aspect that it may not come to mind while inspecting it. please keep in touch and dont deprive me of ur comments in my blog. goodluck and so long

Hello narcis….most welcome to ur blog.Having this problem is an old pain that the government couldn't find a basic cure for it up to the present time…...visiting ur blog is my honour and actually you've given me a chance to practice English…

[ بدون نام ] یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:32 ق.ظ

رامی یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:23 ب.ظ http://www.dehtal.coo.ir

سلام خانم قاسمی
خسته نباشید...
هر روز بهتر از دیروز...
.....................................
با مطلبی در مورد رسومات عروسی در دهتل بروزم...
...........
موقف باشید.

باسلام
متشکرم برادر خوبم.....بس که گفته ام خدمت می رسیم ولی اینکار عملی نشده است ترجیح می دهم فقط بگویم دست و پنجه تان بی بلا......

موسا یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:31 ب.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
نمی دانم اگر ابراز تاسف کنم کاری مثبتی انجام داده ام یا نه! اما خوب می دانم افراد به اصطلاح مسئولی هستند که مشکلات ذکر شده را حتی با وسعتی بیشتر و دردناکتر از آنچه شما به آن اشاره کردید می بینند اما خنده های ناب امروزیشان هیچگاه لبهایشان را رها نمی کند .
نمی دانم این افراد چگونه می خواهند در دنیایی دیگر جوابگوی لبهای خشک کودکان تشنه لب ما باشند و جوابگوی مادرانی که روح و جسمشان اینگونه فرسوده است. و جوابگوی لحظه های نابی که از مردم ما می گیرند .

--------------------------------------
آرزوهایتان آه مباد.

باسلام
ابراز همدردی تان برخواسته از آن ذهن همیشه زیبایتان ،بردل می نشیند.

P O L I C E یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام خانم قاسمی.حال شما.
اولین باره که تو سایت شما کامنت میذارم و خیلی دوست دارم از طریق وبلاگ شما به تمام هرمزگانیها خصوصا لنگه ای ها و کنگی ها بگم که به خودتون بیاین.هر چند خیلی دیره.با سکوت و انتظار چیزی حل نمیشه.
متشکرم.موفق باشید.

باسلام
متشکرم.
به خود آمدن شما تعریف خاص خود باید داشته باشد..............

ایوب دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:11 ق.ظ

با سلام

حل نشدن موضوع آب شیرین کنگ ولنگه حکایت ناتوانی ومسئولیت ناپذیری مسئولین محلی است .وگرنه خدمات
عمرانی ومحرومیت زدایی دولت جمهوری اسلامی در بعد

از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. اگر کمی
انصاف داشته باشیم.

باسلام
و من و شما بعنوان شهروند و ساکن این شهر چه قدمی در این راه برداشته ایم که گلایه از مسولین محلی را راه چاره می دانیم.

دیوان دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:48 ق.ظ http://www.khashmeh.parsiblog.com

با سلام
باز هم سر قصه هزارو یک شب آب شیرین بندرلنگه باز شد.
عسلویه ایستگاه هزارویکم. توقف به مدت چهار سال - در آن زمان افتتاح طرح محرم توسط دستان پرخیر و برکت سید محمد خاتمی! صورت گرفت. و بعد از حضور رئیس جمهور دوره نهم باز هم آن طوفان سهمیگن به پا شد ولی بعد از دو ماه فروکش کرد. پیمانکاران محترم نوش جانتان . طرح محرم که طرحی برای تامین آب شرب مناطق حاشیه شمالی خلیج فارس است از سد کوثر بهبهان شروع و به بندرلنگه و یا خمیر ختم می شود . الهی که ختم به خیر شود. مقصر نماینده شهر نیست مقصر رئیس جمهور نیست - مقصر مائیم . ما مردم بندرلنگه مایی که غلبه احساسات بر عقلمان یک امر عادی برایمان شده است مائیکه پیشرفت و منفعت خود را بر پیشرفت و منفعت شهرمان ترجیح می دهیم . و برای پیشرفت خود حاضریم حتی نزدیک ترین کسانمان را نادیده بگیریم. بله یکبار دیگر هم طرح محرم در عسلویه نمی دانم چه بگویم متوقف شد یا به کندی پیش می رود. سال گذشته آب طرح محرم بوشهر برقرار شد ولی بعد از ۱۸ سال هنوز به عسلویه نرسیده است جای بسی تعجب است. راستش را بخواهید من فکر می کنم آقایان دوست دارند مردم بندرلنگه محروم بمانندو بندرلنگه تبعیدگاه باشد - راستی به این نکته فکر کرده اید با وجود این که بندرلنگه ما تبعیدگاه آقایان می باشد ولی هنگام رفتن از تبعیدگاه همه صاحب چنیدین حساب چند صد میلیون تومانی می شوند این هم نوبره. می توانیم اجازه ندهیم که با ما بازی کنند. اتحاد اتحاد- منافع شهرمان را بر منافع شخصیمان ترجیح دهیم. پیمانکاران محترم این نکته را هم بدانند که برای مردم خویش کار انجام می دهند اینقدر به فکر سود بالای ۵۰ درصد نباشند.

باسلام
به نکته اساسی و درخور توجه ای اشاره فرمودید .آیا پیمانکاران بومی هم در این امر دخیلند ؟

فـوائـد دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ب.ظ

درود بــــــــــر شــــــــمــــــــــا

مرضیه چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:48 ق.ظ

سلام فریده عزیز خوب هستی
امیدوارم روزی برسد که مردم کنگ دیگه مشکل آب نداشته باشند
موفق باشی

سلام مرضیه خانوم مهربون
انشاء الله.....................متشکرم.

ایوب چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:31 ق.ظ

باسلام :

بنده وشما به عنوان شهروند جهت رفع مشکل آب چه کاری می توانیم انجام دهیم لطفا بیان کنید.اگر قرار باشد شهروندان برای انجام امور شهری وهمگانی خود اقدام نمایند
پس فلسفه وجود این همه مسئول ومدیر و...... چیست
که همه از بیت المال ارتزاق می نمایند. سرکار خانم شهروندان باید زندگی کنند. آسایش وآرامش داشته باشند
مسئولین ونمایندگان مردم به حکم وظیفه مسئو لیت پیگیری
امور رفاهی . آموزشی .بهداشتی همگانی جامعه را به عهده
دارند .مردم هم بدون مسئو لیت نمی باشند . اما نوع مسئو لیت آنها متفاوت است .بطور مثال بالا بردن فرهنگ مصرف
کوشش در حفظ ونگهداری اموال عمومی و ..........


خدانگهدار

باسلام
این دیدگاه شما درمورد جوامع پیشرفته و آنجا که کارها روتین پیش می رود صدق می کند.....یادمان نرود ما محکوم به استان و شهر محروم ! هستیم نظارت و پی گیری وظیفه ماست،نه اینکه هر کس در پی حفظ منافع شخصی خود تلاش مضاعف می نماید.

سهلان شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:18 ب.ظ

با اجازه سرکار خانم قاسمی . برادر بزرگوار تا حالا از خودتان سوال کرداه اید که چرا همه محرومیت ها نداشتن آب برق گاز مدرسه پزشک و حتی یک درمانگاه ساده خاص مناطق محروم خصوصا؛ مرز نشین است با نگاهی گذرا به چهار گوشه مناطق مرزی در می یابیم مرزداران ما همیشه با کمترین امکانات زندگی می کنند . چند شب گذشته آب یکی ازمناطق تهران قطع شده بود کاش بودید و می دیدید که چه شد تواناییهایتان را دست کم نگیرید اگر دیگران توانسته اند ما هم میتوانیم شک نکنید قدرت مردم معجزه می کند کافی است اراده کنیم

باسلام
فکر کنم فرمایشات شمادر پاسخ به نظر یکی از بازدید کنندگان (احتمالا جناب ایوب ) می باشد.بهرحال ما هم از نظر شریف شما استفاده بردیم.....بسیار خوش آمدید.

ایوب چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:42 ق.ظ

با عرض ادب وسلام( سهلان عزیز)

محروم.محروم.محروم.با هر بار بیان این واژه در پسوند شهرم
سر گیجه میگیرم .عصبی میشوم.نمی دانم کدام شیر پاک خورده ای برای اولین بار این واژه را به ما چسباند واب پاکی
روی دستمان ریخت.حال به هر پزشکی . دبیری .اهل فن وعلمی ماموریت خدمت در این منطقه می دهند فریاد وا
مصیبتا سر می دهد .وبا هزار ترفند از آمدن سر باز می زند
ویا اگر می آید هزار منت بر سر این مردم دارد.
شرط اول ابادانی منطقه حذف این واژه نا مانوس است که همه را فراری می دهد.حق وانصاف هم پزشکی که تمام
عمرش در تهران زندگی کرده وهیچ اطلاع از منطقه ندارد
همین کلمه محروم کافی است .تا مانع شود از آمدن او
حتی به فرزندان خود هم وصیت میکند که مبادا قدم به اینجا گذارند.
چگونه می شود در کنار دریای زر خیز خلیج همیشه فارس محروم بود .چگونه می شود با داشتن صدها موتور لنج کوچک
وبزرگ که قیمت کوچکترین آن در حدود ۶۰۰۰۰۰۰۰میلیون تومان
است محروم بود.مگر امکان دارد جایی که از بندر آن سالیانه
هزاران تن کالا وارد وصادر می شود محروم باشد.
مردم ما در سال صدها تن از ابزیان این دریا را صید میکنند.
مسلما انها را دوباره به آب نمی اندازند. از نوجوان ۱۲ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله ما فعالند.کار وتلاش میکنند .نمایندگیهای شرکتهای خودروساز لیستهای ثبت نامی خود را در همان هفته
اول می بندند.تعداد اتومبیلهای فرسوده در سطح شهر به
تعداد انگشتان دست هم نمی رسد . بر عکس تعداد زیادی
هم اتومبیلهای سی وچهل میلیون تومانی می رانند.زمینهای با قیمت متری یک صد هزار تومان معامله میشود .ساختمانها
وبناهای چند صد میلیونی ساخته شده.تعداد زیادی از شهروندان صاحب ویلاها وخانه های مسکونی در منطقه
اعیان نشین بعضی مراکز استانهای خوش آب وهوا می باشند.صدها نفر از هموطنان ایرانی وبرادران افغان.پاکستان
بنگلادشی مشغول کار وکسب درآمد هستند.و..............
نکات مطرح شده بالا به هیچ وجه چهره یک منطقه یا شهر محروم را در رذهن. ایجاد نمی کند.
خوب علت چیست.که مهر زشت محرومیت را بر پیشانی سیاه
ما زده اند.۱- نبودن مدیریت قوی اقتصادی با توجه به نیاز واستعداد منطقه.
۲-عدم وجود تشکلهای صنفی وسازمان دهنده
۳- کمبود مراکز علمی وآموزشی
۴-عدم وجود مراکزی که در جهت بالا بردن مهارتهای زندگی
شهروندان فعالیت نمایند.
۵-نبود یا کمبود مسئولین رده بالای بومی


سرکار خانم قاسمی خواهر خوبم مختارید .تاییدیا عدم تایید
وحتی ویرلیش نمایید.

سهلان چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:30 ب.ظ

برادر گرامی من اصلا؛ دلم نمی خواست که تا این حد باعث آزردگی خاطر شما شوم و به هیچ وجه قصد توهین و جسارت ندارم من با خاطراتی که از دیار شما دارم زندگی می کنم و به نوعی خود را متعلق به دیار شما می دانم دلم می خواهد هر کار از دستم برمی آید برای بهبودی آن دیار دریغ نکنم چه کنم که الان جز یک نظر دادن تشویق برای برخاستن از دستم بر نمی آید . باور کنید من زمانی که وبلاگ خانم قاسمی را دیدم با افتخار می گویم من به شهر بندر لنگه و کنگ سفر کرده ام و مزاید و افتخارات این شهر برایم افتخار است و نظر من نوعی تشویق بود ه شاید زبان هم را نفهمیدیم .

گمنامه چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:28 ب.ظ

جناب ایوب تعصب بیهوده نشان ندهیم سهلان راست می گوید در این خانه های مجلل به قول شما چگونه زندگی می کنیم چه می دانیم نداشتن آب و هزاران درد بی درمان گریبانگیرمان شده همه محرومیت است نه تنها آقای دکتر بلکه خود ما هم اگر امکان داشته باشد زندگی در دبی شیراز اصفهان شیراز را به بندر ترجیح می دهیم مکر غیر از این است چقدر به زنهایتان اجازتحصیل می دهید چقدر اچاز پیشرفت دارند محرومیت همین هاست مگر غیر از این است

سهلان پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:12 ق.ظ

برادر گرامی با سلام
چنانچه عمیق بنگریم صرف نظر از ویژگیهای محرز استان هرمزگان بدور از تعصب این عین حقیقت و واقعیت است بحث ما در خصوص آب این منطقه بود که .............
شهرهای نوارمرزی کشورآبادان خرمشهر بندرهای مرزی استان خوزستان تا بوشهر و هرمزگان وسیستان و بلوچستان همه این مناطق با خصوصیت های بارزخود در پیشبرد اهداف اقتصادی سهم بسزایی دارند . مناطق نفت خیز نخلستان های خرما صید آبزیان صادرات و واردات کالا از این مناطق همه و همه دلایل مستند درآمد زایی این مناطق است اما با سفری به این مناطق می بینیم که با چه امکاناتی زندگی می شود حرف من این است چرا در فلان شهر برسرمسائل جزی بحث و جدل راه می افتد حتی نوع کاشت نهال را انتخاب می کنند و بهترین امکانات ورزشی و تفریحی با همه امکانات جهت استفاده همکان تدارک می بینند اما مهمترین مایه حیات آب در این شهر ها با آن شرایط جوی نا مساعد اینگونه توزیع می شود . برادر گرامی چنانچه فضایی با این امکانات که گفته شد در این مناطق با همان امکانات مهیا گردد که دکتر یا استاد یا ... ساعاتی از تنهایی غربت خود و خانواده اش را در آن بگذرانند چقدر دوام خواهند آورد . و با وسایل آن چگونه برخورد خواهد شد. دلایل ۵ گانه ای که شما برشمردید همگی نقش اساسی در زدودن آثار محرومیت از چهره این مناطق دارند و رسیدن آن در سایه بالا بردن سطح بینش و توقع مردم تحصیلات و ارزش مردم امکان پذیر است . مردم باید شان و منزلت و جایگاه خویش را بیابند ما مستحق هر گونه برخوردی نیستیم . من اگر برخیزم
تواگر برخیزی
همه برمی خیزند به امید فردایی بهتر

فرح شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:28 ب.ظ

salam moshkele abe bandare kong az ghadim ta hala bode hich ki ham ni ke hallesh kone faghat ino begam ke tanha farghi ke karde ine ke too ghadim ba shotoro gav ab mibordan alan ba motoro mashin hamin tanhya farghesh hamine

سلام
حق با شماست .... تشبیه تان جالب بود (فرق بین گذشته و حال برای تامین آب)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد