زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

تبلیغ برای فعالیت اقتصادی یک دوست

سرکار خانم فاطمه حسن زاده،از بانوان بسیار فعال عرصه آموزشی،فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهر بندرکنگ می باشند.عدم معرفی این بانوی پرتلاش در این مدت از نقاط ضعف این وبلاگ بشمار می آید..... با توکل به ذات احدیت در آینده ای نه چندان دور مصاحبه ای خواهم داشت با این فرهنگی دلسوز .....

واینک خانم فاطمه حسن زاده پیوند مناسبی میان ایده خوب و سرمایه مالی به وجود آورده اند.ایده استقرار گالری عروس در شهر و جذب اعتبار مالی یکی از فامیل های درجه یک خود برای پویا نمودن جامعه بانوان در عرصه اقتصادی شهر .... تاسیس این گالری در قالب یک شرکت تعاونی برای به جریان انداختن سرمایه فکری و مالی بانوان (هرچند این بانوان اعضاء خانواده و دوستان صمیمی او هستند) ارزش کار را دوچندان نموده است.

بایدگفت این فعالیت با رویکرد سنتی جای تحسین و تشویق دارد،بگونه ایکه موجب احیاء آداب و رسوم اهالی شده و زمینه ترویج آن در میان غیر بومیان علاقه مند نیز فراهم می نماید.

در شهر بندرکنگ استفاده از سینی حناء بندان خاص عروس خانم نبوده بلکه آقا داماد نیز از این رسم بهره می جوید.محتویات سینی عبارتند از : ظرف حناء مزین شده با پولک و ... ـ یک ظرف شکلات و بادام رنگ شده (به رنگ سبز) ـ دو گلدان پراز گل ـ جاکلینکسی ـ بخور سوز (ترجیحا تمام وسائل به رنگ سبز و طلائی)

عروس خانم در روز حنا بندان لباسی به رنگ سبز می پوشد و گاها برای زنده نمودن آداب قدیم چادری که آنرا لیله العروس می نامند،به سر می کند(که البته آن موقع ها بااستفاده از سنجاق قفلی ! چادر را از قسمت فوقانی سر و صورت تا قسمت پایانی آن مسدود می کردند بگونه ایکه به وقت آوردن عروس به جایگاه دو نفر دست های او را بعنوان هدایتگر می گرفتند تا مبادا زمین بخورد چون عملا او جایی را نمی دید.آرایش عروس و رفتن او به ارایشگاه واژ های نامانوس بودند)جایگاه عروسی که در عکس مشاهده می فرمایید در شهر رایج نیست و اکثرا از تشک و پشتی کار شده با هنر گلابتون دوزی استفاده می نمایند.

روکش قرآن و جعبه دستمال کاغذی تزئین شده بوسیله گلابتون از وسایل متدوال در مراسم عروسی می باشند.هرگاه عروس خانم و آقا داماد را تا جایگاه همراهی می نمایند قرآن همراه با این روکش(نام رایج آن حفیظه است) را بر بالای سر آندو گرفته تا درطول زندگی حافظ و نگهدارشان باشد.

نتور کردن در فرهنگ بندرکنگ یعنی پاشیدن پول (به صورت سکه و اسکناس)ـ بادام رنگی (سبز)ـ*مشموم (برگ های درختچه ای شبیه به ریحان)-و گاهی گل کاغذی بر سر عروس و داماد. از آنجائیکه در سایر گویش ها کلمه نثور را هم شنیده ام با جستجو در فرهنگ معین به واژه نثار(آنچه که بر سر یادر پای کسی (عروس و غیره) بپاشند(از نقد و جنس)) رسیدم.البته امروزه شکلات ـ کاکائو ـ بسته های کوچک چیپس هندی به آن مجموعه اضافه می شود. حتی انها را در پارچه یا توری زیبا پیچیده و علاوه بر عروس و داماد بسوی مدعوین نیز می پاشند!(که البته خطرناک بودنش و ضربه دیدن سروصورت را شخصا تجربه نموده ام!خصوصا وقتی گیر موی سر دختر بچه ها و یا سایر بدلیجات فانتزی به آن بسته اضافه می گردد)... این سبدهای تزئین شده که به آن ((گُفه)) گفته می شود مخصوص قرار گرفتن نتور در ان است که باز از هنر گلابتون دوزی بهره گرفته شده است.

 

*مشموم:۱-بوییده شده،آنچه بقوه شامه احساس گردد. ۲-بوییدنی ۳-عطر(فرهنگ  معین)

نظرات 68 + ارسال نظر
سیخور پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:10 ق.ظ

با سلام خدمت شما و خسته نباشید...فکر خوبین..شهر شما هنوز پتانسیل زیادی بی فعالیتون اقتصادی ایشه که باعث پویا بودن شهر ابو..شما زحمت زیادی اکشیدی..ما هم دلمون شواسته کمکتون بکنیم ولی....... امیدوارم شما و همه مردم کنگ موفق بشید..

سلام کاکای خوبم.... قبل از هر چیز یه گله ! چرا وبلاگتو ایقد خاموش و بی صدان.... با اون گویش و تعصب بندریتو و حکایتون اصیل بندری در ِ دنیایی از فرهنگ بومی بروی ما باز توکرده و حالا که ما به اون نوشتون عادت مکرده،دریغ اورزین.... کاکای خوش بیان؛ مشتاقانه منتظر نگارش اصیل و بومی شما هستیم..... ما و همه بندرکنگ تو ای مدت از حمایت و تشویقون شما کاکاون بزرگوار برخورداریم و ای بزرگترین سرمایه معنوین که خدا نصیب هر کسی ناکنت.... خیلی خاش هندین.

فرحانه پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 ب.ظ

با ارزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی برای خواهر خوبم فاطمه ودخت کنگی.زنده باد همیشه دخت کنگ.

فرحانه خانوم گل:
قدر خواهرتون فاطمه رو بدونین.... شما سلامت و سربلند باشید دادا...

مهرگان پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 06:58 ب.ظ

سلام
خسته نباشید
دستتون در نکنه بسیار جالب بود هم نوشته های شما هم ایده جالب این خانم
منتظریم...

سلام خانوم گل... به مطالب جالب مدیریتی شما نمی رسه ؛)

حمدان پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:30 ب.ظ http://kingport.blogsky.com/

به امید موفقیت روزافزون تمام شما سروران محترم در عرصه هنر واقتصاد.

سلامت و پایدار باشید برادرم.

بندرلنگه دات کام جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:27 ق.ظ http://www.bandarelengeh.com

با سلام و خسته نباشید خدمت جناب عالی

من به شخصه خیلی مشتاق بودم که شما مدیریت سایت کنگ رو به عهده بگیرید و خیلی منتظر ایمیل شما بودم.
اما شما یه خورده کم لطفی کردید و هنوز هیچ جوابی به ایمیل شرکت ما ندادید.

ما کماکان منتظر شما هستیم.
با تشکر.

سلام بر شما جناب بردبار
علیرغم علاقه شخصی ام به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی،عذر مرا بخاطر عدم همکاری با آن شرکت محترم پذیرا باشید.از یک معلم، انرژی بسیاری نمی توان انتظار داشت !چون بعد از اتمام تدریس(5 ساعت در طول روز) ذهن و فکرمان آنقدر مشغول و خسته است که دیگر ابتکار عمل و مدیریتی برای یک کار جدی دیگری نمی ماند.... با این وجود روزانه مقداری از این وقت و انرژی خود را صرف رسیدگی به امورات این وبلاگ(هرچند کوچک و محدود) می نمایم.البته از آنجایی که سرگروه درسی زبان انگلیسی مقطع راهنمایی شهرستان هستم ،داوطلبانه دو وبلاگ به آدرس هایhttp://lenglishstudent.blogsky.com و http://lenglishgroup.blogsky.com/ نیز فعال نموده ام.چنانچه از این دو وبلاگ بازدید فرمایید متوجه خواهید شد درطول سال تحصیلی جدید هیچ فعالیتی نداشته... (اینرا عرض نمودم تا نمونه عینی علاقمندی و درعین حال محدودیت وقت و انرژی ام جهت فعالیت در عرصه فرهنگی و اجتماعی محیط مجازی مصداق یابد)... این توضیحات قباحت عدم پاسخگویی به ایمیل آن شرکت محترم را زایل نمی گرداند و لازم می دانم به خاطر این قصور عذر خواهی خود را به عرض برسانم.... موفقیت و سربلندی شما و همکاران محترمتان را آرزومندم.

sepideh جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:43 ق.ظ http://deltange-naseria.blogsky.com

سلام دوست عزیز، خسته نباشید...

دلتنگ ناصریا آپدیت شد با :

365 حسرت را، همچنان می کشم بدنبالم ......

www.deltange-naseria.blogsky.com

موفق باشی ....

سلام بر شما.....

مهدی صابری جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:40 ق.ظ http://lengehkarate.blogfa.com/

سلام بر خواهر خوبم
اینهم باز نشانه ای از ذوق و هنر بانوان کنگی.
موفق و پیروز باشید

سلام برجناب صابری
وبازهم لطف شما برادران بزرگوار....

فاطمه حسن اده جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:55 ب.ظ

با عرض سلام خدمت تمامی شهروندان و دوست دلسوز و عزیزم سرکار خانم قاسمی
از اینکه فعالیت بنده را در وبلاگ خود قرار داده اید کمال تشکر را دارم و این نکته را مذکور شوم که تمامی این فعالیتها مدیون زحمات و همفکری دوستان بزرگواری چون شما و سرکار خانم فاطمی - خانم پای رنج ـخانم کنگی و اعضای محترم خانواده می باشد امیدوارم با انجام این گونه فعالیتها گامی به سوی پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و در نتیجه ی آن رفاه مردم بردارم اینها بس وظیفه ی بنده بوده و از خداوند منان توانایی و سلامتی در انجام این امور را آرزو مندم و تمامی پیشنهادات و انتقادات از جانب شما همشهریان گرامی را پذیرا می باشم
(التماس دعا )

سلام بر فاطمه خانوم خودمان
خوشحالم از اینکه برای اولین بار نظری از شما در وبلاگم می خونم(ببین تا وقتی درمورد خودت نبود،هیچ نظری ندادی ؟ ؛) امیدوارم آخرین بار نباشه... آها یه بار دیگه احتمالا موقع مصاحبه با خودت می خوای نظر بدی ! :) {همش شوخی بود خانومی...}خیلی خوش اومدی....

رامی جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.dehtal.com

سلام خدمت خانم قاسمی گرامی
ببخشید اگر کمی با تاخیر خدمت رسیدم. انشاالله که همیشه فعال و موفق باشید.
.......................................
در مورد اینکه گفته بودید برای آخرین پست وبلاگم کامنت گذاشته بودید باید بگویم متاسفانه بنده کامنتی از جانب شما خواهر عزیز نداشته ام.
باز هم تشکر که ما را فراموش نکرده اید.
موفق و پرنشاط باشید.

سلام برادرم... مطمئنا اشتباه از من بوده و حافظه ام.... موفقیت و سلامتی شما رو از خدا می خوام....

[ بدون نام ] جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام...آفرین و خسته نباشید دختر عموی خوب..
این حرکتها با اینکه بازگشت به فرهنگ اصیل است از دو جا با مخالفت رویرو می شود از سنتگرایان متحجر و تجددطلبان مغرض..
امیدوارم شما نیز با فکری باز و با تامل قدمهایتان را استوار بردارید..
عسلویه خانه شماست...من عاشق دیار ابن ماجد هستم

سلام بر شما.... دختر عمو ؟ !! ... مخالفت ها و انتقادات بی پایه برای اینگونه فعالیت ها هست و جالب اینجاست که اکثر مخالفت ها موجب ایجاد انگیزه مضاعف میشه !!!!

a.k جمعه 2 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام بر دختون فعال ، خوش ذوق وسلیقه و همیشه در صحنه کنگ خانم فریده قاسمی و فاطمه حسن زاده گل !
مردم کنگ باید افتخار کنند که همچین دختون دلسوز وپر تلاش و فعالی رادر خدمت دارند که تمام وقت وتوانایی خود را صرف ارتقاء سطح فرهنگ و اشاعه آن می نمایند .واقعا خسته نباشید . برای اهدافی که دارید در تمام مراحل زندگی برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم .

سلام بر شما دوست شفیق
از اظهار لطفتون درمورد خودم متشکرم(چون فاطمه خودش باید از شما تشکر کنه ؛) ) .... همون حس خوبی رو دارم که بعد از به بارنشستن هریک از فعالیتای گروهیمون بهم دست می ده.هرچند عملا من و شما توراه اندازی و فعال نمودن این واحد اقتصادی دخیل نبودیم ولی وقتی از اون ایده خوب شنیدیم و برای تقویت و شکل گیریش فاطمه رو تشویق نمودیم و تو سربالاییهای مسیر انرژی مثبت بهش دادیم حالا هر مرحله از نتیجه دادن اون همه تلاشش ماروخوشحال میکنه.... بامید به بار نشستن ایده ها و سایر پتانسیل های موجود در دیگر بانوان فعال و هنرمند کنگ.

بندرجاسک شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:19 ق.ظ http://www.jaski.ir

سلام. رسم جالبیه.
برای این بانوی کنگی هم ارزوی موفقیت و سربلندی میکنم.
در ضمن این بندرلنگه دات کام چقدر به شما کامنت بده تا مدیریت سایت را قبول کنید. والا از پست های قبل تا الان همینطور می بینم ایشون هی دارن کامنت میزارن.
گناه دارن ها همکاری کنیند باهاشون...

سلام آقا فرزاد
منکه دلایل عدم همکاریمو براشون توضیح دادم،خوبه به ایشون قول همکاری بدم ولی یک مدیریت منفعلانه در پیش بگیرم؟! یا وسط راه بگم من خیلی مشغولم نمی رسم با شما همکاری کنم ! و انسجام کار از بین بره ؟ ... برادر خوبم به من حق بدین :( لبته ایشان تیم فعالی در کنارخود دارندو افرادی لایق تر از من هم هستند که بتوانند به بهترین شکل با ایشان همکاری کنند...

زعفرون شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام راستش من نظرم در مورد این جور برنامه های اقتصادی منفی نیست اما اگه دقت کنیم همه ی ما آدما دوست داریم پولامونو تو جامعه پخش کنیم بعد با یه مقدار سود یا ضرر اون رو دوباره با یه بدبختی بدست بیاریم نکته ی دیگه اینکه واقعا برام جالبه که چرا آدما برای بدست آوردن پول باید سلامتیشون رو به خطر بندازند بعد ها برای بدست آوردن سلامتیشون همون پول رو خرج کنند به حر حال برای تمامی افرادی که د این گونه فعالیتها رضوان الهی رو اولویت قرار می دن آرزوی سلامتی و پیشرفت دارم ...

سلام زعفرون جان.... شما افکارت از همون بچگی با بقیه فرق داشت ولی بد نبود.... یه جورایی منم با شما موافقم.اصلا وقتی بعنوان فرد ثالث از بیرون گود هر کاری رو عمیق بررسی می کنی به سوالایی می رسی که گاهی به کلمات عجیبه ! مسخرست ! عبثه ! تکراریه ! و.... می رسی ولی برای داشتن یک خونواده و جامعه منسجم و همگن باید بری تو گود و گاهی هم نیاز دستتو می گیره می کشونه تو اون گود کذایی... ولی با قسمت دوم حرفتون صددرصد موافقم،سلامتی –سلامتی و بازهم سلامتی.هیچ چیز ارزش اونو نداره که سلامتیتو پاش بذاری چون سالم که نباشی اول خودت بعدش اطافیات ازت بیزار میشن حتی اگه عاشقت باشن بالاخره غرور و ابهتی برات نمی مونه اگه محتاج و درمونده(از لحاظ جسمی و روانی) باشی ....

ایوب شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:15 ب.ظ

با عرض سلام

به عنوان یک حرکت اقتصادی ایده خوب وجالبی است .
موفق باشند .اما باید راه هایی جست تا زمینه ازدواج آسان
جوانان فراهم شود .وتفکر آسان گیری پیوند جوانان در میان
خانواده ها باید تقویت شود .

سلام آقا ایوب بزرگوار
حقیقتش در این زمینه حرفی برا گفتن ندارم.نه اینکه بی تفاوت باشم ولی چون مسئله خیلی شخصی و خصوصیه تغییر این فرهنگ و اعتقاد خیلی سخت و مشکله .اون هم تو شهر خودمون.

فرزانه شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:46 ب.ظ http://www.doniayefani.blogfa.com

سلام
حال شما خانم قاسمی
اوضاع و احوال چطوره ؟ خوش میگذره که ایشالله
خوبه که خانمهای هنرمند رو معرفی می کنید من هم یه چند وقتیه کلاس خانم امیر زاده رو میرم برای آشپزی و شیرینی پزی ... ایشون هم خانم هنرمندی هستند اونجا هم کلاس آشپزی دارید ؟ اگه دارید معرفی کنید پست خوشمزه ای میشه

سلام فرزانه خانوم... خوبم خداروشکر
چه خوب ! پس تو این زمینه هم می خواین هنرمند بشین ؛) خوشبحالتون... اگه راستشو بگم تو شهر ما اگه کلاس آشپزی راه بندازن فکر نکنم استقبال آنچنانی بشه چون جدا خانومای کنگی اونقد تو این زمینه هنرمندانه و حرفه ای کار می کنن که آدم دهنش وا می مونه ازاین همه حوصله و دقت.خصوصا با اون رفت و آمدایی که با فامیلاشون که دبی زندگی می کنن دارن از جدیدترین متدد و مواد برای پخت و تزئین شیرینی استفاده می کنن.

زعفرون شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 05:39 ب.ظ

سلام نظر ما نمیرسه یا تایید نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام زعفرون خانومی....
شما ببخشید،دیر جواب دادم.نظر شما رو چشم من جای داره.چطور دلم بیاد تایید نکنم ؛)

سینا سایبانی یکشنبه 4 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:17 ق.ظ http://www.sina-s.blogsky.com

سلام
به قول دادام (دخت کنگ) خسته نباشی.
نمی دونم چی بگو اما اینو می دونم که این ما هستیم که شهرمون رو مش سازیم نه کس دیگه.
موفق باشید

سلام برادر خوبم.... سلامت باشین و خوش اومدین.

موسا یکشنبه 4 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:36 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
کار خانم حسن زاده و در کنار آن معرفی آن توسط شما قابل تحسین و امیدوار کننده است . امیدوار کننده ، حال که نوشتم باشد تا کمی به آن فکر کنم! ....

سلام کاکا..... مطمئنم بدون فکر و تامل هیچ چیز نمی نگارید.... حضورتان مایه دلگرمیست...

بدیس یکشنبه 4 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:47 ق.ظ http://aask.blogsky.com/

باسلام کار بسیار جالبی است بویژه آنکه درقالب تعاونی بانوان کنگی باهم مشارکت نموده اند باید به این همت والا تبریک گفت وبرای شما ارزوی توفیق که فعالیتهای بانوان را معرفی میکنید .قابل توجه بعضی ها که بانوان را فقط درکار منزل خلاصه می کنند

سلام بر بدیس بزرگوار
من یک عرض تشکر به شما بدهکارم... از وقت و حوصله ای که برای پست ( نوع نگاه و توقعات یک جوان نسبت به دختران و زنان همشهریش) گذاشته بودین سپاسگزارم... اون نظر زیبا و پراز نکات ارزنده و حقیقت دنیای مارو که نوشته بودین مایه دلگرمی است.... بسیار خوش اومدین.

زعفرون یکشنبه 4 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 ب.ظ

شما نسبت به ما لطف دارین
من از سایه ی خویش تنها ترم من خسته ترین واژه ی ملموس غریبم ..کاش در این وسعت سبز یک نفر درد مرا می فهمید ...........

زغفرون جان:شما بیشتر از سن خودت می فهمیدی و می فهمی.... یه شوخی : اگه مث ما درک و فهمت باندازه سنت(وشاید کمتراز آن ! ؛) ) بود این احساس تنهایی رو نداشتی .... باید بگردی آدمایی مث خودت پیدا کنی زعفرون خانمی....

اندیشه ورز برنا یکشنبه 4 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:48 ب.ظ http://andishevarz.blogfa.com

راستی با همکاری گروه مستند شبکه دوم سیما می خواهم یه فیلم مستند و جالب از فرهنگ جنوب بسازم البته با تاکید بر عسلویه...همکاری می کنید؟
----------------------------------------------------------------
چون محیط و فرهنگ بندرکنگ و عسلویه زیاد همگن نیستند،پروژه جالبی نخواهد شد .... خوش آمدید.

چوک بندرعباس یکشنبه 4 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ب.ظ http://bander-abbas.blogfa.com

سلام دادا...
کارت جای تقدیر و تشکر ایشستن...
به نظر مه ایی کار پسندیده ایی که شما به خانم حسن زاده توی وبلاگتون معرفی توکه، باعث ابوو که مردم، هم شناختشون بیشتر بشت و هم به کارون زنون باور شوبشت که زنون هم اتونن ...
از خانم هنرمند عزیز (حسن زاده) هم خیلی تشکر اکنم که با هنرخو باعث احیا آداب و رسوم مردم استان و شهرخو بودن...
برایتون آرزوی موفقیت امهه...

سلام کاکا....
شما لطف تهسته.... سربلند و پاینده بشین.

دخت سورو دوشنبه 5 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:21 ق.ظ

سلام فریده جان نه خسته ممنونکه به وبلاگ مه سر اتزد شاد وپیروز بشی

سلام دخت سوروی پرتلاش
واقعا نخسته.... بعد از مدتی به وبلاگ خوب شما سر امزه و کلی انرژی امگفت.

بنگرى دوشنبه 5 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:52 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام خانم بزرگوار
خسته نباشید تقدیم شما که معرفی فعالیت این بانوی گرامی را در اینجا بعهده گرفته اید ...و بسیار خرسند شدم که فعالیت زنان کما کان در سابق نیست بلکه زنان در زمینه های مختلف تجاری - اقتصادی نیز فعالند و این نشان دهنده حسن ثبات زنان محترم کنگ را بیانگو میشه ...
خیلی ایده جالبی را انتخاب کردند که وفق مراد نیازمندیهای یک خانم عروس می باشد در دنیای پیشرفته امروزی و این ابتکار زیبا به مراسم عروسی رونق وشادی خاصی می بخشد ...از همه لحاظ ....
تبریک به خانم حسن زاده و تمام بانوان فعال کنگی ...
دست شما هم درد نکنه ....
شاد و موفق باشید

سلام دخت همیشه خوب هرمزگانی
فعالیت اقتصادی یکی از نقاط قوت زن محسوب میشه،استقلال مالی یک زن اونو از خیلی گزندها در زندگی شخصی و اجتماعی مصون نگه میداره.از انرژی مثبتتون ممنونم.

مظفر دوشنبه 5 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:48 ب.ظ http://2bonhalili.blogfa.com/

سلام و نخسته
با مطلب بی بی به روزم.

سلام بر شما... خدمت می رسیم.

سیریک دوشنبه 5 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:40 ب.ظ http://sirik137.blogfa.com

باشلام خدمت شما خیلی متشکر یکی دوبار گذرتان به وب ما هم افتاد با مطالب جدیدی در خدمتم ضمنا مطلبت اصلا حرف نداشت

سلام بر شما.... خوش اومدین،وظیفه بوده.تداوم لطف برادرانه شما حرف نداره.

شهرام سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:31 ق.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام بر خواهر گرامیمان دخت کنگ

ممنون که شما مارو فراموش نکردی
ما قبل از رفتن فراموش شده بودیم

سلام داداش شهرام
مگه میشه هنرمندا رو فراموش کرد سلام بر شما........ راستی جایی رفتین ؟!!!!

بیداری سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:18 ق.ظ http://bidary.blogsky.com

تا باشه از این پروژه ها و باشه از این عروسی ها!
تبریک می گم به ایشون همت عالیشان را

انشاء الله... همه شاد دل و شیرین کام و عاقبت بخیر....

بانو ی کنگی سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:03 ب.ظ http://www.banooyekongi.blogsky.com

سلامی گرم وصمیمی خدمت سرکار خانم فریده قاسمی دخت پر تلاش کنگ قبل از هر چیز باید ببخشید که مشغولیت زندگی باعث شد خیلی دیر خد مت برسم . جا دارد از شما وسر خانم فاطمه حسن زاده تشکر کنم بخاطر داشتن فکر و ایده های نو که همیشه در پیشبرد فرهنگ شهرمان در تمام زمینه ها تلاش فراوان می کنید . به مردم کنگ هم باید تبریک گفت بخاطر داشتن یک همچین بانوان پر تلاش و مبتکر که این همه با ذوق و سلیقه هستند . از حضورسبزتان درکلبه نوپای من واظهار نظر، کما ل تشکر را دارم.امید وارم همیشه ما از رهنمود های بد یعتان مارا مستغنی سازید. موفق وپیروز باشید.

سلام بانوی خوب کنگی
حضور شما در این وبلاگ باعث خوشحالی منه.... از اظهار لطفتون ممنونم،امیدوارم لایق باشیم..... مردم کنگ، دختران خوش فکر و زنان هنرمند زیادی دارن که خداروشکر زمینه رو برای فعالیت قرهنگی-اجتماعی و حتی اقتصادی اونا هموار نموده و هر روز بیشتر از روز قبل شاهد تنویر افکار عمومی در به رسمیت شناختن حضور زنان در جامعه هستیم.

هرمز نو سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:50 ب.ظ http://hurmuz.blogsky.com

سلام
برای شما و ا ین خانم خوش ذوق آرزوی موفقیت دارم

سلام بر همکار بزرگوارم
زنده و پاینده باشید برادر.

حباب چهارشنبه 7 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:50 ق.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com

درود !
سپاس از اینکه ما رو با فرهنگ وآداب و رسوم مردم بندر کنگ آشنا می کنید . (گل)

درود و سلام بر شما
سالم و دل شاد و بهروز باشید....

SALAMI چهارشنبه 7 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:51 ب.ظ http://SUZAPORT.BLOGFA.COM

سلام

مثل همیشه مطالب با ارزش وخیلی جالب موفق باشید

بنازم کنک که شهر باصفاهن که مردمانش مهربان با خداهن
به تفریح مه هندم لو دریاش همش لنجن همشون ناخداهن

maryam پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:26 ق.ظ

mamnoon az zahamatetoon

خواهش میکنم خانومی...خیلی خوش اومدین ولی چرا آی دی اشک غم؟ :(

علیرضا پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:15 ب.ظ http://www.ahmadsani.blogfa.com

سلام
دوست عزیز
من علیرضا هستم
لطف کن از ناصر عبداللهی هم بنویس
ممممنننننننننننننووووووووووووووووننننننننننننننن

سلام بر شما
واقعیتش ایشون رو فقط از روی آهنگاو صداشون می شناسم (که تخصصی در موسیقی ندارم) و اینکه یک هنرمند هرمزگانی قابل احترام بودن.این داده ها منجر به تولید یک پست خوب در مورد ایشون نمیتونه باشه.پس ترجیح میدم درمورد افراد و چیزهایی که زیاد نمی دونم چیزی ننویسم.... خوش آمدین برادر.

پشمک جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:08 ق.ظ

لباس عروس میارین می گین دوختیم واقعا پشمک

پشمک نکته بین
تقصیر منه که نوع تعاونی رو ذکر نکردم .... اونا لباس عروس رو نمی دوزند بلکه از تهران میخرن و .... چون تعاونی خانم حسن زاده یک تعاونی تولیدی نیست بلکه تعاونی توزیعی ومصرفی است .... خوش اومدین.

عیسی جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ق.ظ

سلام..
--------------------------------------------------

سلام بر شما....

دخترک جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:16 ب.ظ http://oneday.blogsky.com

ولی چه کیفی داره ها شاباشای شما مثه تخم مرغ شانسی میمونه چه کیفی داره آدم یه چیزه خوشگل از تو بسته ها در بیاره تازه بسته بندی کردن بسته ها هم که خیلی کیف داره اصلا عروسیهای محلی یه صفای دیگه داره

چه نظر پر از ذوق و هیجانی .... انشاء الله عروسی یکی از خانم های کنگ بتونیم در خدمتتون باشیم...

سلمان خان از بندرعباس شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:28 ق.ظ http://www.lost.love.mihanblog.com

سلام ... من سلمان هستم از بندرعباس ... به من هم سر بزن منتظرتم ... www.lost.love.mihanblog.com

سلام برادر...خوش آمدید.

حباب شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:45 ب.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com/

ممنون از لطف تون !
من سعی می کنم رنگ عکس ها رو با پس زمینه ی وبلاگ هماهنگ کنم . برای این کار هم از نرم افزار FireWork استفاده می کنم که البته به اندازه ی photoShop حرفه ای نیست !
موفق باشید !

از راهنمایی تون متشکرم.... زنده باشید ۰

علی اکبر یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:38 ق.ظ http://www.hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
شهر کنگ باید به داشتن فرزندانی چون شما به خود ببالد که به معرفی این شهر می پردازید.
امیدوارم موفق باشید
پیش منم بیا

سلام بر شما
سعی می کنم وظیفه ام را بعنوان یک شهروند درست ایفا کنم.... بسیار خوش آمدین.

a.k یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:55 ق.ظ

سلام خسته نباشید دو ست خوب من
ببخشید تولد چه کسی مبارک ؟؟؟

سلام.شلامت باشین...
تولدِ یک دوستِ خیلی دوست مبارک....

زاهدپور یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:44 ق.ظ http://khabarlengeh.blogfa.com/

سلام خانم قاسمی
از ابراز لطفتون ممنونم
به روزم منتظر حضورتان هستم.

سلام بر شما.وظیفه است حتما خدمت می رسیم.

فاروق سالاری دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:43 ق.ظ http://pataliha.blogfa.com

سلام
ضمن عرض خسته نباشید از شما دعوت بعمل می آید تا از وبگاه ما دیدن فرمایید.
آدرس : www.pataliha.blogfa.com

اگر در خصوص پیشرفت وبگاه و یا بانوان روستای پاتل بنوبند نظری دارید با ما در میان بگذارید.

سلام بر شما...
حتما خدمت می رسیم.

زاهدپور دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:05 ب.ظ http://khabarlengeh.blogfa.com

سلام خدمت خواهر بزرگوار خانم قاسمی
ممنون از حضور شما در وبلاگ خبرلنگه
با چند تصویر به روزم.

سلام بر جناب زاهد پور.... مشتاقانه خدمت می رسم.

امین دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 05:23 ب.ظ http://googana.blogfa.com

سلام
وبلاگت عالیه
به ما سر بزن از نظرات عالیت بهره مند بشیم

سلام بر شما
متشکرم
افتخاری باشد حتما خدمت می رسیم.

جغد بندری سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:00 ب.ظ http://joghd11.blogsky.com/

درود...دخت کنگ

درود متقابل بر شما

سیدجلال سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 06:04 ب.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
هر گاه خبری در مورد پویایی بانوان هرمزگان به خصوص در جوامع سنتی تر می شنوم بسیار خوشحال می شوم چون جامعه ای که زنان و مادرانش خلاق فعال و خوش فکر باشند زنان و مردان بزرگ می پروراند و باید در این جامعه منتظر پیشرفت بود.

سلام برادر بزرگوارم
از خوندن نظری شریف از یک انسان اشرف خوشحالم ..... داشتن یه جامعه مترقی مستلزم برخورداری از فعالیت مثبت و رو به جلو اعضاء آن جامعه است.بدون تکیه به جمله (خداخودش مقدرو میسر می کنه) و توقع از دولت (که وظیفه اش است) یعنی درجا زدن و جاماندن از دیگر جوامع.

مهران سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

سلام آپم

سلام آقا مهران.... خدمت می رسیم.

جغد بندری چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:25 ب.ظ http://joghd11.blogsky.com/

سلام

سلام بر شما.

بدیس چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:48 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام جریان جشن تولد و متن انگریزی چن؟(شوخی) سری به ما بزن بروزم راستی تبریک یادم رفت

سلام. جریانش : جاری بودن یه زندگی – یه لبخند یه صمیمیت و یه تبریک سادن و بس .خدمت رسیدم و کلی استفاده بردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد