زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

فعالیت های دنیای حقیقی دلیلی برای فعالیت کم در دنیای مجازی !!

زیاد با توجیه نمودن و بهونه آوردن میونه خوبی ندارم ولی توی این پست ظاهرا دارم اینکارو انجام میدم ! توی کامنتای پست قبل هم از دوستان معذرت خواستم بخاطر تایید کردن کامنتاشون با تاخیر و سرنزدن به وبلاگای خوبشون که البته بیشتر خودمن ضرر کردم که خیلی از فرصتای بحث و تبادل نظر رو از دست دادم.خلاصه میخوام بگم این بیست واندی روز خیلی مشغول بودم(بعنوان عضوی از جمعیت بانوان بندرکنگ)برجسته ترین موارد مشغولیتم رو با عکس خدمتتون گزارش میدم ! :



اومدن مشاور محترم استاندار سرکار خانم گودرزی برای بازدید طرح اشتغال زائی ۷ نفراز بانوان سرپرست خانواده خبر خوشی برای ما بود تا با ارتباطی که با ایشون برقرار می کنیم، صدای بانوان کنگ رو بهتر بتونیم به گوش مسولین برسونیم.ولی مهمترین دغدغه ما شکل ظاهری ساختمون قدیمی جمعیت بود که جولانگاهی شده برای موش های ! گنده فاضلابی.مدتی بخاطر در دست تخریب بودن این ساختمون توسط صاحبش(آقای گلبت)،زیاد بهش نرسیده بودیم.ولی الان که هستیم و مهمون ویژه ای هم قرار بود بیاد....خلاصه سه روز تموم افتادیم به جون ساختمون و آخرش تولیدات صنایع دستی رو روی ۱۰میز چیدیم...در نشستی که با ایشون داشتیم از میزان تبحرشون در خیاطی و آشپزی باخبر بودم(درست بر عکس من !‌) و وقتی کار خانوما رو تحسین کرد،فهمیدم حقیقیه....ازابتکار ما بخاطر دوخت آرم مشترک جمعیت بانوان بندر کنگ و مرکز امور زنان و خانواده(ازتهران سفارش دادیم) بر روی هر محصول خیلی خوششون اومده بود.



آقای شهردار به بچه های گروه سرود قول داده بودن بعد از مراسم،یه اردویی براشون ترتیب بدن و این شد که مسولیت خیلی سنگین گروه ۲۴نفری دخترخانومای دبیرستانی برای اعزامشون به قشم بردوش ما سنگینی کرد.عصریه پنج شنبه از پهل با قایق حرکت کردیم و ۲۴ساعت بعد برگشتیم.تواین مدت با خودم می گفتم خوبه که من خواهر کوچکتر از خودم ندارم ! واقعا باید مثل یه گل ازشون مراقبت کرد....به بچه ها خیلی خوش گذشت وجناب داشی جان برای رفاه بچه ها مرتب باخانومشون(عضوهیات مدیره جمعیت بانوان هستن) در تماس بودن که یه وقت چیزی کم و کسرنیاد.شهردارمحترم قشم هم به سفارش ایشون زیاد زحمت کشیدن.


با تماس خانم گودرزی،خانم بهروز فراز کارگردانان صداوسیمای هرمزگان برای تهیه گزارش از فعالیتها و آداب و رسوم بانوان کنگ به ما معرفی شدن.ایشون یه سه شنبه گروهی رو فرستادن...دخترشون خانم جوون،پرانرژی و خوش سروزبون(خانم ایرانخواه) مسول گروه و تهیه کننده بودن.قبلا یه گزارشی از ایشون دیده بودم از خانومای سرپرست خانوداه هنگام(باقایق میرفتن ماهیگیری وکسب درآمد میکردن)



اول از همه گزارشی داشتن از پخت نون محلی تموشی....توی عکس خانم ایرانخواه رو می بینین که ریسک کرد و شروع کردبه....بیچاره دستشون سوخت و بقول خودش نونش تافتون ! از آب دراومد.



بعد رفتیم جمعیت بانوان و از خانومای سرپرست خانواده(طر ح صنایع دستی) و کاراشون گزارش تهیه کردن.



وآخرسر،برای تهیه گزارش از آداب و رسوم ازدواج در کنگ،رفتیم خونه یکی از آشناهای تازه عروس.


توی پرانتز خدمتتون بگم که برای راضی نمودن خانوما برای مصاحبه جلوی دوربین، همه مون بسیج شدیم با خانومایی که تخصص داشتن صحبت کنیم و همه مون جواب نه شنیدیم !!‌ آخرشم سه نفر از بستگان درجه یک خودمون به دادمون رسیدن.


ضمناچهارشنبه(۱۱/۲/۸۷)ساعت۱۰:۴۵شب از شبکه جام جم یک یه قسمتی از این گزارش و پنج شنبه (۱۲/۲/۸۷) ساعت ۷:۱۵ صبح از جام جم ۲ قسمت دیگه ای از گزارش کنگ درکنار سایرگزارشا قراره پخش بشه.

نظرات 33 + ارسال نظر
رحیمیان چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:37 ب.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
با آرزوی موفقیت فراوان و خسته نباشید.

سلام متشکرم برادرم....متقابلا آرزوی موفقیت و سلامتی تون رو دارم...

میثم چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:07 ب.ظ http://mmd137.blogfa.com

سلام خیلی جالب بود .دستتان درد نکنه

سلام....حضورتون مایه دلگرمیه...راستی من به وبلاگ تون سر می زنم ولی پیام(مشترک گرامیدسترسی به این سایت امکان پذیر نمیباشد) میده...

چوک سورو چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:37 ب.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام وخسته نباشی خدمت دخت کنگ عزیز وبا ارزوی موفقیت برای شما و دوستان شما ، در انعکاس فعلیت های فرهنگی ، هنری و اجتماعی بانوان کنگی .

موفقیت ،سربلندی ،اسایش و امنیت اجتماعی ، ارزوی ما برای زنان و مردان کنگی است .

موفق بشی

باسلام خدمت شما ....زنده باشین،بزرگوار.....زیر سایه شما بزرگان انشاءالله.......

مهرگان چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:08 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
واقعا خسته نباشی
تلاشهای شما واقعا قابل ستایشه (امیدوارم قدرتونو بدونن)

خیلی خوشحال شدم از حضور دوبارتون . مثل همیشه شرمندم کردین...

روز معلم مبارک
مبارک مبارک.......... روزتون مبارک...
چرا بلاگ اسکای شکلک نداره .........

بازم تبریک میگم
شاد باشی
و شادکام

سلام فاطمه جان..... مگه میشه دوستان خوبی مثل شما داشت و منفعل نشست ؟
مرسی عزیزم.اولین نفری که امسال روز معلم رو بهم تبریک گفتی و خوشحالم کردی ....

فزیاد چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ب.ظ

با سلام
گزارش جالبی بود امیدوارم سفرتون به قشم پربار بوده و همچنان برای پیشرفت کنگ از لحاظ فرهنگی و اجتماعی تلاش کنید

سلام همشهری....در سایه شما و با فکرای نو و اندیشه های خوب شما انشاء الله....

فرحانه چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام من در این شهر غریب هیچ احساس دلتنگی نمی کنم
چون وبلاگ دخت کنگ و دوستان دیگر را دارم.
زنده با دخت کنگی

سلام فرحانه جان....امیدوارم با دیدن اون گزارشه توی باکو دلت بازتر شده باشه....قربونت برم،اگه اینطوره که می گی،وبلاگ دخت کنگ درصد بالایی از موفقیت رو کسب کرده....زنده باد هر چه آدم خوش ذوق و بامعرفته ؛)

غریبه چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:02 ب.ظ

سلام دادا مه پیش خم مگفت چقدر سرما شلوغن حالا که ندیدنم شما طی مدت کوتاه این قدر کار انجام توداده ما در مقابل شما صفریم (در ضمن نترسی که چمت بزنم چون نزدنم به تخته با اینکه چمم سور نهن) موفق باشی

سلام کاکای خوبم....ولی خداروشکر از نعمت همراهی و همدلی سایر اعضاء جمعیت برخوردارم.حقیقتا اگه ای دست به دست هم دادن بنوت،هرگز ای همه کار بقول شما توی ای مدت کم انجام نابوت.اگه بیشتر بخوام از جمعیت بگم:الان که ساعت 1:40 شو هن،تا نیم ساعت پیش همراه با خانم خدیجه فاطمی(مسول امور مالی جمعیت)مشغول حساب کتاب یکساله(86) جمعیت هستریم تا طی گزارشی به فرمانداری اعلام بکنیم.....در سور نبودن چم شما و دخلون شما هم شکی نی کاکا ...زنده بشین و پاینده.

نیک خو پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:54 ق.ظ http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام خانم قاسمی قبل از هر چیز روز معلم رو به همکار خوبم تبریک می گم انشالله همیشه در کنار دانش اموزا و خانواده ی خوبتان سالم و سرزنده باشید. گزارش زیبایی بود به ایمد موفقیت هر چه بیشتر .

سلام کاکا.....من هم عرض تبریک دارم خدمت شما.امیدوارم همچنان فعال و پرانرژی مدرس خوبی باشین و در کنار اون محصل موفقی تا رسیدن به مدرک دکترا....زنده باشین.

بدیس پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:52 ق.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام بالاخره...بروز اتکه وا مطلب وخبر خب وخوشحال کننده موفقیت بانوان کنگی به شما وهمه دلسوزن تبریک اگم...تاکور شود هرآنکه نتواند دید.موفق وپیروز

سلام بدیس خوب.....همیشه دوست داشته ام در کنار شما برادران و خواهران خوب فعال باشم و نه خاموش و ....(تا کی باید ندونیم به شما بگیم برادر خوبم یا خواهر خوبم ؟!...نکنه بقیه میدونن و من نه !)

بندرجاسک-فرزاد بادروج پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:53 ق.ظ http://www.jaski.ir

سلام دادا.
روزت مبارک.
این روزو به تموم کسانی که برام از اول ابتدائی تا الان زحمت کشیده اند تبریک میگم.

سلام....متشکرم کاکا فرزاد... منم به تبعیت از شما،از فرصت استفاده می کنم و اینروز رو به تمامی معلمین زحمتکش تبریک میگم....

افسانه پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام و خسته نباشید . دستمریزاد و خدا قوت .
معلم فرزانه روزت مبارک . هرچند به نظر من هر روز و هر ساعت از آن معلم شایسته ای چون شماست .
راستی عزیزم فکر نمی کنم یک ثانیه از وقتت حدر بره ۲۴ ساعت کمه نمی شه پارتی بازی کرد.

سلام افسانه جان...شما همیشه لطف دارین.شرمنده محبتاتون هستم....

غریبه پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام
روزت مبارک دادا

سلام...متشکرم کاکا...

زعفرون پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:54 ب.ظ http://zaferoon.blogfa.com

salam rooz emoalemo tbrik migam khanooooooom 100 sal beh az in salha

سلام......متشکرم خانوم گل....

پدربزرگ جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:50 ق.ظ

سلام دختر زحمتکش کنگ
با اعلام به موقعه شما دیشب موفق به دیدن این برنامه شدم
تبریک بمناسبت روز معلم و سپاس میداریم یاد تمام استادان را ازجمله بانی سپاه دانش را. شاد و سرفراز به امید پایان جهل و بی سوادی در ایران عزیز

سلام ....چه خوب شد،خوشحالم کردین ....متشکرم، انشاء الله باسوادی موجب روشنایی چشم ،دل و مغز گردد.

عاطف دریاگذر جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:35 ب.ظ http://kongestan.blogfa.com

با سلام خدمت خانم قاسمی
با این همه فعالیت های پیاپی روزهای خسته کننده ای رو گذروندید خسته نباشید امیدوارم در این سال که پیش رو داریم سالی خوب وپربار و سرشار از موفقیت برای شما و همه دوستان باشد
(((سالی که نکوست از بهارش پیداست)))

سلام خدمت برادر محترمم جناب دریاگذر
قبل از هر چیز باید به عرض تون برسونم،قصدبراین بود خبر پخش برنامه مربوطه از جام جم رو از طریق بخش نظرات وبلاگ تون به اطلاع شما برسونم اما متاسفانه بخش مذکور باز نمی شد.(الان هم امتحان کردم)....ضمنا از اینکه با اسم حقیقی قلم می زنید خوشحالم.باشد که الگویی باشد برای سایرین....سلامت باشید،برادرم....ظاهرا از فردا فعالیت جدیدی رو باید شروع کنیم ! مشارکت در برگزاری یه مراسم که توی هفته جدید برگزار میشه.امشب یه جلسه داشتیم و فردا و فرداها ....بهرحال از لطف شما متشکرم.

پیام بزرگمهر جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:00 ب.ظ http://www.payam-bozorgmehr.blogsky.com

سلام..صد تهنیت و دوصد شاد باش بر تو گرامی خواهر...آینده های روشنت هنوز در راه است..خواهند دید پروازت را در آسمان افتخار با بالهایی از جنس تلاش و استقامت..برقرار باشی

سلام کاکا پیام.....شرمنده می فرمایید.....امیدوارم فعالیت های بانوان درخور این جملات و کلمات زیبای شما برادر محترمم باشه....پایدار باشید.

چاووشی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:08 ب.ظ http://WWW.CHAVOOSHI.VISIT.WS

سلام
ممنون از اینکه با خبرم کردین ...
متاسفانه نتونستم برنامه رو ببینم ...آیا تکراری هم دارد؟
به امید روزهای بهتر
موفق باشین

سلام.....اتفاقا تکرارشو زیاد نشون دادن،حتی جام جم 3 هم پخش کرد....یکی از بزرگواران قرار بوده برنامه رو ضبط کنه....میسر شد حتما یه نسخه شو خدمت تون میارم چون ما به شما زحمتای زیادی دادیم.

یه دوست یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:33 ق.ظ

امسال به پاسداشت یاد استاد گرمساری چه میکنی ؟

با من هستید ؟!!! متاسفانه شناخت کافی از شخصیت ایشون ندارم....

میر مجتبی فضل جو یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:41 ب.ظ http://www.mojtabafazljopix.blogfa.com

سلام

من که می میرم به خاطر معرفت بچه های بندر. خیلی با حال و خوبند .

سلام...از آشنایی با یه عکاس هنرمند خوشحالم...ضمنا به عکسای قشنگتون از شکوفه های بهاری کرمان لینک داده می شود.خوش اومدین برادرم.

م.مبارک یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:07 ب.ظ http://www.sayyadaneshenace.coo.ir

سلام
خسته نباشید

سلام..سلامت باشین.

میر مجتبی فضل جو یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ب.ظ http://www.mojtabafazljopix.blogfa.com

لطف می کنید ممنون هستم .

انشاالله موفق باشید .

سلامت و پایدار باشید برادرم...

میر مجتبی فضل جو دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:44 ق.ظ http://www.mojtabafazljopix.blogfa.com

سلام

وب شما لینک شد

ممنون

سلام....باتشکر....

حکایت دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:44 ب.ظ http://hekayat137.blogfa.com

سلام خدمت شما "
ما تازه شروع کردیم واومدیم درجمع شما امیدوارم که با قدمهای قشنگت وب مارگلباران نمایید.

سلام...بسیار تا بسیار خوش آمدین.خدمت رسیدم مطلب((راه درست وبلاگ نویسی))جالب بود،استفاده بردم ودرلیست لینکهای روزانه گنجانده شد.

بنگری دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام خانم فعال...
تلاش و کوشش ...فعالیتهای متنوع شما قابل ستایش و قدردانیست . امیدوارم ایام آتیه شما نیز با موفقیت و کامیابی همراه باشد .
ضمنا خسته نباشید الگوی جامعه ..... بابت دیر گفتنش پوزش .
پیروز باشی

سلام دخت خوب.....به فکر منم باشین که بار اینهمه کلمات رو باید تحمل کنم:( من فقط واسطه ای هستم میان هنر،تلاش و اراده بانوان همشهریم و شما خانوم گلا و آقایون محترم....یادم رفت بگم عکسای پست اخیرتون بدجوری حال من برای یه نصف روز گرفت،حقیقته ولی چقدرکریه و غیرقابل تحمل :(
خیلی خوش اومدین عزیزم....

ماه لی لی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:39 ق.ظ http://www.abi-e-aram.blogfa.com/

درود..درود.درود....دست مریزاد.خداقوت.

درود بر روح لطیف شما....متشکرم خانوم گل...

حباب سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:48 ب.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com/

موفق باشی ...

سلامت باشی....

سینا سایبانی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:51 ب.ظ http://sina-s.blogsky.com

سلام
دادا !
هزاران آفرین به این پشتکار

سلام......زنده و پاینده بشین کاکا....

پژواک سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 ب.ظ http://pejvak-kh.com

سلام
هم وبلاگ پر کاری داری هم خود پر فعالیت احسنت برشما و البته اینکه گاهی مسئولان هم کمکهایی میکنند نیکوست.شاد باشی.

سلام...
سپاس برادرم.....نیکو و ضروری....شاددل و شاد کام باشین....

فریاد سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ

باسلام خدمت خانم قاسمی روز معلم بر شما و بقیه معلمان مبارک باشه البته میخواستم تبریک رو دقیقا تو روز معلم خدمتتون عرض کنم اما متاسفانه اینقدر درگیر درسهام بودم که نتونستم این کار رو انجام بدم تبریک همراه با تاخیر من را پذیرا باشید. راستی چه مراسمی قراره تو هفته جدید تو کنگ برگزار بشه ؟ به هر حال جای من خالی

سلام..متشکرم...........مراسم عمومی نیست ! مراسمی برای جمعی خاص از مردم که ورود آنان با کارت مخصوص صورت می گیرد....فقط می توانم بگویم محصلان جزء مدعوین نیستند....خوش اومدین...راستی بجا نیاوردم تون هرچند اسم تون برام آشناست....

احمد بازماندگان قشمی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:37 ب.ظ http://aftoweqeshm.blogfa.com

سلام

خانم گل خسته نباشی به کار گاه کوچک من سر بزن خوشحال میشوم ........

برای بندر کنگ برنامه عکاسی دارم ........

بزودی خبرتان می کنم......

سلام....چه اسم خوبی برای وبلاگ تون انتخاب کردین(کارگاه)...
کارگاه پررونق شما در لینک دوستان وبلاگ دخت کنگ جای خواهد گرفت و ضمن عرض تبریک،به اون افتخاری که نصیب ایرانیا و هرمزگانیا کردین لینک داده میشه....
چه خوب،بی صبرانه منتظریم....هر امری باشد در خدمت حاضریم...

شیطون بلا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:38 ب.ظ http://fastfood-dagh.blogfa.com

سلام خوبینوبلاگ مفیدی دارین من برای اولین بار بود که سر زدم. موفق باشید.

سلام...متشکرم از حضورتون در وبلاگ دخت کنگ،منم خدمت رسیدم وبلاگ ساده و بامزه ای دارین...فقط ارتباطشو با فست فود ! نفهمیدم ؟؟؟!!!! شایدم بخاطر متون کوچک که سریع میشه خوند...ولی اختلافش اینه که متن شما رو سریع میشه هضم کرد ولی فست فودا رو نه !!!

یوسف دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:37 ب.ظ http://yousefchiro.blogfa.com

سلام چه خبر خوبیم
من از یکی از روستاهای توابع لنگه هستم (چیرویه)اگر شنیدید
امیدوارم بهم سر بزنید متشکر......

اچ لی مین هو دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:23 ب.ظ http://www.h min ho.com

سلام
حالتون خوبه؟
یکی از دانش آموزاتون هستم.
از زحمات زیادتون تشکر می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد