زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان نخبه استحقاق تصدی پست وزارت دارند

    روز گذشته(۱۸/۵/۸۸)در پی انتخاب و بازکردن تیترهای خبری سایت تابناک به این تیتر رسیدم:

نامه سر گشاده فاطمه رجبی به احمدی نژاد جملات این نامه در خصوص احتمال قرار گرفتن اسامی زنان در لیست وزرای پیشنهادی کابینه دهم،بگونه ای است که ذهن انسان را به چالش می کشاند.از آنجاییکه نویسنده نامه قید می فرمایند که آنچه می نویسند براساس باورها،اعتقادات،حس مسولیت و تکلیف شان است،ضمن احترام به عقاید شخصی ایشان،انتشار نظر و بالاتر از آن رجوع به منابع و آمارهای مستند در زمینه مورد اشاره هرچند بصورت محدود و موجز را قابل حصول می نماید.  

-درحالیکه بیش از ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان کشور را زنان تشکیل می دهند،اختصاص درصدی از پست وزارت کابینه به زنان نخبه و شایسته می تواند زمینه ترویج عدالت در جامعه را فراهم نماید. 

-۹۷ درصد پست های مدیریت کشور در اختیار مردان است.عدم اعتماد به عملکرد زنان در سطوح بالای مدیریتی و سیاسی از موانع عمده مشارکت بانوان است.در باور همگانی،یکی از خصوصیات فردی که ضامن مدیریت اثربخش است،مذکر بودن می باشد..(فصلنامه فرهنگی دفاعی زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) )  

-درصد مدیران اجرایی زن دربین ۷۶ کشور جهان حاکی از آن است که ایران پس از کشورهای امارات متحده عربی،سوریه،کره و ...در زمره کشورهای دارای پایین ترین سطح حضور زنان در سطح مدیریتی می باشد.(شورای فرهنگی اجتماعی زنان)  

-گزارش توسعه انسانی سال ۱۹۹۸ دفتر توسعه ملل متحد حاک از آن است که در این سال کشور سوئد با ارزیابی۷۹۰/۰ بهترین کشور و نیجریه با ارزیابی ۱۲۱/۰ بدترین کشور بوده اند.کشور ایران در میان ۱۰۲ کشور مرتبه ۸۷ و امتیاز ۲۶۱/۰ را احراز کرده است.(فصلنامه فرهنگی دفاعی زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) ) 

-حدود ۴/۷۱ در صد از کل پژوهشگران دو وزارتخانه آموزش عالی و نیز بهداشت و درمان و آموزش کشور متخصصین و محققین زن تشکیل می دهند. 

-لحاظ ننمودن شایستگی و حقانیت زنان در احراز پست وزارت و سطوح بالای مدیریتی مصداق اتلاف سرمایه های ملی و منابع انسانی کشور می باشد.      

 

 

مریم در وبلاگ آوای زن در اینباره چنین می نویسد:

 این روزها زمزمه هایی از حضور زنان در ترکیب  کابینه  دولت دهم میشنویم . مقوله ای که پیش از این در تاریخ سیاسی  کشور ما بی سابقه بوده است .

چنانکه اخیرا شورای احزاب زنان اصولگرا در نشستی با اکثریت آرا مرضیه وحید دستجردی,منیره نوبخت , مریم بهروزی والهام امین زاده را برای  وزارت بهداشت ودرمان , آموزش وپرورش, دادگستری  وامور خارجه  پیشنهاد داه اند .

یاد آوری میشود پیش از این مقوله ؛ زنان از سال 1367 در شورای فرهنگی اجتماعی واز سال 1370 در دفتر امور بانوان ریاست جمهوری حضور داشتند .آیا طی این سالها وبا وجود چنین ساختارهای تعریف شده ای شاهد کاهش مشکلا ت جامعه زنان بود ه ایم تا در عرصه ای نو فعالیت سیاسی زنان را گسترش بدهیم .به ویزه انکه بنابر شواهد اغلب بانوان فعال در مدیریتهای میانی سیاسی واجتماعی  در سایه بستگان وخویشاوندان مرد خود به این   جایگاه رسیده اند .

به هر روی پرسش  اینجاست که در حال حاضر این  حضور تا چه حد میتواند  در حل معضلات بی شمار زنان موثر باشد ؟ آیا  مسوولان ما آنقدر به فضای مساعد برای مشارکت  سیاسی واجتماعی کشورمان  اطمینان دارند که زنان را بر مسند  مسوولیتهای نظیر وزارتخارجه  بنشانند ؟ اصولا زنان طی این سی سال آنقدر فرصت وامکان تجربه اندوزی داشته اند که این مسوولیتهای خطیر رابا موفقیت پشت سر بگذرانند؟ در حال حاضر چند در صد از استانداران وفرمانداران کشور را بانوان تشکیل میدهند که علاقمند به وزارت زنان باشیم ؟

 به راستی در حالیکه هنوز برخی دولتمردان ما بر مقوله تفکیک جنسیتی در عرصه آموزش عالی معتقد هستند میتوان به ادامه راهیابی زنان در  پستهای مدیریتی  رده بالا همانند وزارتخانه ها  امید داشت؟                                                   

نظرات 16 + ارسال نظر
ابراهیم دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:05 ب.ظ

سلام. دلیل این وضعیت بخشی به خاطر نگرش مردان و طرز فکر نادرست آنهاست. بخش دیگری هم به خاطر عملکرد و نگرش خود بانوان است. بنابراین هر دو باید اصلاح شود.

نلسون دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:14 ب.ظ http://nelson.blogsky.com

کی داره برا کشور دل می سوزونه !!!
شرمم میاد اسشمو بیارم

mzhs دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:03 ب.ظ

با سلام
زنان در امور سیاسی(در کشورهای متمدن تر) روز به روز قدرتمند تر می شوند حتی در جناح های ضد فمنیست ولی این پرسش مطرح است که ایا زن های ما حتی تلنگری برا ی چنین افکاری بوده اندیا نه یا فمینیست اسلامی موجب چنین اعتباری شده است.
راستی از یه دختر کنگی خوشم میاد در مورد دختران کنگی بنوس

سلام...عجب دلیلی برای نوشتن از دختران کنگی !!!

امیر سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ق.ظ http://eskele.blogfa.com

سلام ، خسته نباشی منم به روزم .

mzhs سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:23 ق.ظ

خوب چی بکم نه اینکه زیاد ازش خوشم میاد همه چیزو دلیل میبینم واسه شنیدن خوبیای دختران کنگی,شماهم هزار ماشاالله خودتون مدافع دختران وزنان,اینو حتما بنویس(مبالغه هم اشکال نداره)ولی زیاد از خوبیاشون بنویس تا من بیام بگم واسه قلم زیبای خانم قاسمی اومدم نه واسه خوندن.....

تکرار همان دلیل...ترجیح می دهم قلمم زیبا نباشه تا اینکه ...

جابر سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.qeshmview.blogfa.com

سلام
با پوستر آنفلوانزا بروزم. لطفا سر بزنید و به دیگران ارسال کنید.
متشکرم

از زندگی سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:54 ب.ظ http://ahmadnia.net

سلام و عرض ادب
خیلی متشکرم هم از شما و هم از سیاورشن عزیز

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:36 ق.ظ

با سلام
تو گوگل بنویس کنگ چه که نمی یاد.هر چی بد بیراه واسه اینا نوشتن.خوب ردش کن,بگو اینجوریا نیست از خوبیاشون محبتاشون لهجه ی قشنگشون دلواپسیاشون...... بنویس
خواهرم اکنون که این نظر را میدهم مرا غمی شگرف که گویا قرنهاست در من خفته است بیداد میکند(روستا های توابع دهلی)اینو واسه تحریک احساسات نوشتم اگه نشد دیگه هم کاری نمی تونم انجام بدم,راستی این که نوشته بودم خواهرم...بر گرفته از کارتون افسانه سه برادر بود.

سلام بر شما...این هم دلیل جندان جالبی نیست...

سیدجلال چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:13 ق.ظ http://kolger.blogsky.com/

سلام
خدا کند که با عمل همراه باشد.

به روزم

کشکنگ چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:15 ق.ظ http://keshkang.blogsky.com

اموزش تاتر در بندر لنگه....

مریم چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ب.ظ http://ava110.blogfa.com

من مخالف مشارکت همه جانبه زنان نیستم وبه این توانایی ایمان دارم اما زنان نخبه نه زنان وابسته به احزاب وگروهها. نه زنانی که قرار است از آنان استفاده ابزاری شود ...
به هرحال منتظر ت هستم

سلام...نخبگانی که ملعبه دست سیایت و سیاسیون گردد شایسته نیست نام نخبه به آنان اطلاق گردد...وبلاگت را دیدم،خواندم و پسندیدم ! مرسی که آمدی و توانستم قلم توانایی در امور زنان کشف کنم ... ضمن لینک به وبلاگت، پست (آیا فقط وزارت زنان کافی است ؟) در ادامه پست( زنان نخبه استحقاق تصدی پست وزارت دارند) در وبلاگم درج می نمایم.

mzhs چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ب.ظ

خوب واسه این که دل یه بنده خدا را شاد کنی بنویس(شاید خدا یه روزی بگه خانم قاسمی اگه میگم برو بهشت واسه اینه که دل اون پسر دهاتیو که می گفت ازخوبیای یه سری ادم بنویس چیزی بدی هم نمیگفتا فقط به قولی دلیلش الکی بود...و تو نوشتیو اون پسره از نوشته هات شاد شد)می بینی که خدا بدشم نمیاد دل یه بندشو بواسطه یه بنده دیگه شاد ببینه!!!

پناه بر خدا ...

امیر چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:03 ب.ظ http://eskele.blogfa.com

سلام ، من به روز کردم .

مهدی صابری پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:51 ق.ظ http://lengehkarate.com

سلام بر مهربانترین دخت کنگ...

این رشته سر دراز دارد...

همیشه قبل از انتخاب کابینه این بحثها میشود ولی به قول سید کو تا عمل...
موفق باشید و پایدار...

mzhs پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام بر بانوی خشن کنگ
حالا این دفعه خوبه نگفتی دلیلم الکیه به خدا پناه بردی
امروز می خوام یه چیزای بگم ولی راست می گما دلخوری نداره
شما عادت کردین دنیا رو از چشم دیگران ببینین,جای هر کسی باشین به غیر از خودتون,ایاواقعا شما این جوریایین؟؟؟؟پس کم کمک داره باورم میشه که میگن تعامل اجتماعی وجود نداره همش تحمل اجتماعیه

[ بدون نام ] یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:07 ق.ظ http://khabardar.blogsky.com

این حرف من نیست ، حرف اوناست .
زن موجود لطیف وسرشار از احساس است ولی سیاست
پدر و مادر خود را نمیشناسد . پست و وزرات برای کسانی
ست که از عاطفه ، مهربونی ، دوستی و...... دور باشند.



بی سابقه خواهد ماند .. چون یک اقا ( اقای اسلامی ) هیچ
وقت در ریاست به خود اجازه نخواهد داد از یک زن مشورت
بگیرد . باعث ضعف سستی می داند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد