زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

فرهنگ مردم بندرکنگ نماد شهرستان بندرلنگه

  بنا به پیشنهاد عضو ومربی جمعیت بانوان بندرکنگ سرکارخانم کلثوم یوسفی نیک(مصوبات جلسه "برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در بندرکنگ"را بخوانید)مبنی بر تشکیل گروه مکتب خانه سنتی و پیگیری های جدی مسول روابط عمومی جمعیت بانوان بندرکنگ سرکارخانم زینب سلمانی،این گروه اولین حضور خود را در نمایشگاه حجاب و عفاف بندرکنگ تجربه کرد.فرماندار محترم شهرستان(جناب زارعی) در مراسم پخش مستقیم یک قبله یک پیامبر،از این گروه جهت
به نمایش گذاشتن فرهنگ اصیل شهرستان بندرلنگه دعوت نمودند. 

 این دعوت حضور در مراسم اخیر افتتاح موج شکن های سواحل خلیج فارس با حضور ریاست محترم جمهور نیز تکرار شد.از این رو هر کنگی می تواند بر خود ببالد که در مراسم های مهم اینچنینی دعوت از گروه های مکتبخانه سنتی  و گروه باقدمت رزیف بندرکنگ موید این مطلب است که اصیل ترین فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان مربوط به مردمی است که این آداب را پاس می دارند و پاداش این پاس داشتن ها اعطای جایگاه نمایندگی فرهنگ شهرستان قدیمی بندرلنگه است.باشد که با فعال شدن سایرگروه ها جهت معرفی آداب و رسوم بندرکنگ و بهره مندی از توجهات مسولین مانند جناب فرماندار،شاهد شور و نشاط فرهنگی درسطح شهر و شهرستان باشیم. 

حضور رئیس جمهور در بندرشناس - بندرلنگه  

 

حضور رئیس جمهور در بندرشناس - بندرلنگه 

حضور رئیس جمهور در بندرشناس - بندرلنگه 

۹ عکس دیگر در سایت جمعیت بانوان بندرکنگ  

4 تصویر جدید از سایت دریانیوز به مجموعه عکس ها اضافه شد

نظرات 8 + ارسال نظر
فریدون پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ

با سلام
کار خوب ترتیب دهندگان در یادی از پوشش تقریبا فراموش شده بخصوص دختران شهرکنگ قابل تحسین و کارخوب وبلاک نویس در به نمایش گذاشتن گوشه هایی از مراسم هنری - فرهنگی قابل تقدیر .
حجاب و عفاف کلمات مترادف نیستند پس محل تعبیر زیادی خواهد بود ، نمیخواهم بگویم پوشش ظاهری اهمیت ندارد ولی واکاوی نگاهی که پشت این قضیه هست تردید زیادی در درستی راهمان به وجود خواهد آورد .
اینکه " هر کنگی باید به خود ببالد " و یا اینکه " اصیل ترین فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان مربوط به مردمی است که این آداب را پاس می دارند ” هم نوعی فخر فروشی است که کمتر کنگیان بر آن صحه خواهند گذاشت .
من معتقدم پوشش افراد برگرفته از زندگی و نگاه جنسیتی مردم هر منطقه به همدیگر است و هرگز پوشش غلیظ به معنای عفیف بودن آن جامعه نیست و چه بسا ... ، خلاصه کردن عفت در امر غریزی جفا به پاکی سرشت انسان است .
پس تا فرصتی دیگر .....

mzhs پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:47 ب.ظ

یه نظر به اون معمولیو تایید نمیکنین
بعد از نماد بودن فرهنگتون میگین!

خدا را شکر ...

امینه ژرف سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ب.ظ http://aminezh.persianblog.ir

سلام خوبید چه خبرا؟؟
واقعا خودمونیم ها شاهکار کردن کنگی ها قربون همتون
بابت تبریک ممنونم آپ هستم

shiva چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:41 ب.ظ http://jujukochoolo.blogfa.com

سلام از اینگه سر نزدین خیلی ناراحت شدم . . . .

سلام...سرزدم و نظرم اینه که من هم اگه همسن تو بودم احتمالا مثل تو می نوشتم...یه فکری به ذهنم رسید،چطوره از دفتر انشا اول راهنمایی ام یکی شون رو انتخاب کنم توی وبلاگم بذارم[چشمک] ...هرچند رفتی سفر ولی یک پست مخصوص تو و ... آپ کردم.

امیر -----------بی تو هرگز پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:28 ق.ظ http://www.amir-2008-2008.blogfa.com

سلام ...شب بخیر ...بی خوابی زده بود به سرم گفتم بیام یکم اینجا خبرهای لقمه ایی بخونم ........خیلی جالب بودن ......شب خوشی داشته باشین و خدانگهدار

یوسف ملایی سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ق.ظ http://yousef-mollaei.blogfa.com/

سلام!با عرض معذرت ظاهرا سیستم اقای مهندس مشکل داشته وتا حالا موفق به ارسال خبرا نشده بود. واقعا شرمندتون شدم!

بیقرار کوخردی دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:33 ب.ظ http://www.terenoh.blogfa.com

سلام
وبلاگ بسیار جالبی دارین
از اینکه برای حفظ آداب و رسوم خودمونی زحمت می کشید کار بسیار شایسته ای انجام می دهید
خداوند یارتون

مسعود دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ

از چی میگی واقعا این فرهنگه
نه خیر جونم من خودم ...هستم
بی شعور تر از کنگی آدم نیست بهتون بر نخوره .
حالا شما ها دور خودتونو میبینید باهم هستید از فرهنگ میگید اگه واقعا با فرهنگ هستی ساعت 12 به بعد برو یه سر توی همین فرهنگ خونه که میگی بزن
تا بفهمی به چی میگنند فرهنگ
دلتون خوشه ها
از پشت کیبورد نمیشه چیزی رو دید.

سلام
شما که شعور دارین چرا تروخشک رو باهم می سوزونین و توهین میکنین ؟
هرجایی هرجور آدمی پیدا میشه.بحث من مکارم اخلاقی مردم این شهر نیست بحث من فرهنگ هستش که تعریف فرهنگ می شود"مجموعه ای از آداب و رسوم و سنن و ..."البته حرف شما هم جزیی از فرهنگ حساب میشه ولی نه خود یا کل فرهنگ.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد