زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

تبریک به معلمان نمونه بندرلنگه


تبریک خدمت

                                          

دوست خوبم                                                سرکار خانم محبوبه مشهدی زاده

                                                                                  و


آموزگار پایه پنجم ابتدایی ام                                 سرکار خانم فاطمه سبزواری 

                                                                                  و

دبیر دینی پایه دوم دبیرستانم                               سرکار خانم بتول جعفرپور    


بخاطر انتخاب این بزرگواران بعنوان معلم نمونه شهرستان بندرلنگه                

 

    شاید شما نیز در بین این اسامی نام معلم خود را بیابید ....

                               اسامی معلمان نمونه شهرستان بندرلنگه(سال92)

نظرات 1 + ارسال نظر
فریدون جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 ب.ظ


5_ وطن و جهان وطنی (ناسیونالیسم و اینترناسیونالیسم)

ملی گرایی در کشورهای مختلف تعابیر و برداشتهای متفاوتی از آن میشود ، درکشورهای کوچکتر و ضعیف سعی می شود با توجه دادن به آن ، مردم خود را برای دفاع از هجومهای احتمالی کشورهای بزرگتر آماده سازند .
ما با دو واژه ملی گرایی ( ناسیونالیسم ) و میهن دوستی ( پاتریوتیسم ) روبرو هستیم که نا آگاهانه معادل هم دانسته می شود درحالیکه اختلاف اساسی باهم دارند .
ملی گرایی یا همان وطن پرستی در جهان مصیبتهای زیادی به بار آورده. در اروپا فاشیسم و در کشورهای عربی پان عربیسم دستاورد آن بوده است .
روسو و مونتیسکو را می توان پیشتازان میهن دوستی ، و ناپلئون پیشتاز ملی گرایی دانست ، در جهان عرب هم این جمال عبدالناصر رهبر فقید مصر بود که شعار پان عربیسم با اعتقاد به یکپارچگی کشورهای عربی را مطرح ساخت . دلیل به بار ننشستن پان عربیسم در فرصتی دیگر به آن خواهیم پرداخت .
احساسات ملی ریشه در تفکر ساخت جامعه ای که در آن هویت زبانی ، فرهنگی ، نژادی و مذهبی ، مبتنی بر نوعی وابستگی خویشاوندی - قومی – تاریخی دارای اهمیت است ، دارد . آنجا که تصور ذهنی مردم یک جامعه از واقعیتهای تاریخی اهمیت بیشتری پیدا می کند به سوی وطن پرستی سوق پیدا میکند و بر عکس آن وطن دوستی را اشاعه می دهد . ماکس ویر ملت را بزرگترین گروهبندی مردمِ معتقد به دارای نیای مشترک تعریف می کند و منتسیکو اصل جغرافیا را برای تعریف خود از فرهنگ یک ملت به کار می برد . در نتیجه می توان گفت که شرایط ژئوفیزیکی و اقلیمی شدیدا بر راه و روش مردم و همینطور راه و رسم زندگی آنها تاثیر گذار بوده .
حتی در قرن بیست و یک انسان برای رسیدن به خود باوری (اتکاء به نفس) راه درازی در پیش رو دارد ، انسان هنوز با وجود دستاورد علمی شگرف ، بازهم نمی تواند و یا نخواسته بدون آرمان و با اتکا به خِرد خود زندگی کند ، در قرون وسطی آرمان مسیحیت در اروپا رواج داشت که با تضعیف آن بعد از رنسانس ، کلیسا تضعیف شد و دیگر چیزی نبود که مردم یک کشور را در مقابل دشمنان متحد سازد . رواج ملی گرایی برای غلبه بر این کمبودها بود که شدت گرفت علاوه بر آن ملی گرایی به تقویت روحیه سربازان کمک شایانی می کرد و در عرصه اقتصاد هم حمایت مردم در خرید کالای داخلی به شکوفایی آن کمک زیادی کرد . با وجود این ملی گرایی در قرن بیستم جهان را تا لبه پرتگاه نیستی پیش برد فاشسم و دو جنگ جهانی هزینه سنگینی بود که مردم پرداخت نمودند ، اما میهن دوستی مفهومی است ناظر بر عشق و علاقه به میهن ( سرزمین اجدادی ) و مردم ، و آمادگی برای هرگونه فدکاری و پاسداری از استقلال سیاسی و رشد اقتصادی و دفاع از هویت ملی و فرهنگی . میتوان گفت میهن دوست کسی است که ضمن علاقه مندی به سرزمین نیاکان خود و تلاش برای شکوفایی آن نسبت به مردمان کشورهای دیگر نگاهی خصمانه و نژادپرستانه ندارد .
اما جهان وطنی که هدفش برداشتن مرزهای کشوری می باشد نقطه مقابل وطن پرستی ( ملی گرایی ) است . با وجود این خیلیها هستند که ضمن دفاع از سرزمین مادری معتقدند که کشور هم وظیفه دارد شرایطی برای زندگی سعادتمندانه ملتش ایجاد کند .
سعدی می گوید : " سعدیا حب وطن گرچه حدیثی است صحیح (درست) نتوان زیست به ذلت (مُرد به سختی) که من اینجا زادم "
رابطه مردم و کشور جاده یکطرفه نیست که فداکاریهایش توسط مردم صورت گیرد ولی مردم رفاه و امنیت نداشته باشند .
شیخ بهایی می گوید : " این وطن مصر وعراق وشام نیست این وطن جایی است که اورا نام نیست "

تا فرصتی دیگر ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد