زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

دو نگاه زجرآور

وقتی یک مردِ 

به ظاهر و یا واقعا 

دیندار و خوددار 

مرا که مخاطب حرفهای او هستم 

نمی نگرد 

همانقدر برایم زجرآور است 

که یک مردِ 

بی دین و بدنیت 

بانگاه افسارگسیخته خود 

روح و روان زن را نشانه می گیرد 

مگر نه اینکه 

هردوی آنان 

زن را متاعی می بینند ؟

ندانم کاری زن یا ضعف قانون ؟

 

خانم ((نفیسه روشن)) بازیگر نقش اشرف السادات در سریال مثل هیچکس در رسانه های مختلف در دفاع از ندانم کاری اشرف؛به معمول نبودن دعوا و طلاق در خانواده های سنتی،دوست داشتن شوهرش و دلایلی از این دست اشاره کرد.ولی انتظار می رفت فراموش نکند که آنچه موجب شد این زن،اتحاد و یکدلی برادران و خواهران را چنین بی مهبا بگسلد،عشق یک مادر به فرزندش بود.و کاش اگر به این موضوع اشاره کرده است دلیل آنهمه ترس و ضعف اشرف را بعنوان یک زن بیان می کرد. 

آیا اگر قانون حضانت فرزند صددرصد به ضرر زن نبود،اشرف که به اذعان حال و هوای سریال یک زن کاملا سنتی بود حاضر می شد به دادگاه مراجعه و علیه برادرش شکایت کند ؟ 

آیا اگر شوهرش به پشت گرمی همان قانون و با اشراف به این نقطه ضعف زن نبود می توانست سلاح دیگری جز جدا نمودن او از فرزندش بیابد تا دل او را نشانه رود و درماندگی او را یادآور سازد که هیچ راهی جز بی اعتبار نمودن نام پدر و برادران خود ندارد ؟  

به محض آمدنش از مدرسه

دلم می خواست فرزندی می داشتم  

که  به محض آمدنش از مدرسه 

مرا می جست تا سلام گوید 

سحر کلامش خستگی ام را بزداید 

و مر ا در گفته ها و شنیده های هر روزش سهیم بنماید. 

ولی فرزند من 

به محض آمدنش از مدرسه می گوید: 

 (ما  ! چاشت چهن ؟! 

 مه اه گشنه ای نمردنم ! )  

 جز ناله گشنگیش، 

 این کیف و کلاسور پرت شده اش 

 و بوی آزاردهنده جوراب هایش است

که خبر از آمدنش از مدرسه می دهد 

 و من به میزان قصورم واقفم

فاصله میان آنچه فرزندم می گوید 

با آنچه دلم می خواست بگوید 

آن زمان طولانی است که 

اینها برایم ارزش نبودند 

چون ارزش وجودی خویش را هیچ انگاشته بودم ...