زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

انجمن شعر و ادب بندرکنگ

جمعیت بانوان بندرکنگ، با تفکر ایجاد مجموعه ای از انجمن های تخصصی، به شهر و مردمانی پیشرفته می اندیشد.انجمن نجوم دومین انجمنی بو د که بانوان پرامید شهر توانستند تشکیل دهند و قبل از آن انجمن شعر شهر را ایجاد نموده بودند.....از سال ۸۲ بانوان اهل قلم شهر در کمیته ادبی جمعیت بانوان فعالیت خود را شروع نمودند و هیات مدیره جهت توسعه ذوق ادبی آنان و بدلیل نبودن انجمن تخصصی در شهر، اقدام به برگزاری دهها جلسه مشترک میان بانوان و آقایان شاعر و نویسنده شهر نمود و پس از اطمینان از مهیا بودن شرایط تشکیل انجمن مستقل، از رئیس ارشاد وقت دعوت نمود تا انتخابات رسمی صورت گیرد.حضور اکثریتی بانوان در مجمع عمومی و نیز هیات مدیره انجمن مایه مباهات بانوان بندرکنگ می باشد....و اکنون دو سال است که این انجمن با برگزاری جلسات متعدد (یک یا دو جلسه در هفته) و دعوت از کارشناسان و پیشکسوتان عرصه شعر و ادب فعالیت خود را استمرار بخشیده است.....پس از آنکه ریاست محترم انجمن مذکور(آقای فریدی) نوید برگزاری شب شعر با حضور مهمانان و شاعرانی از شهرستان های استان و دو شهر بندرلنگه و کنگ دادند برخود لازم دانستم تا با اطلاع رسانی به عموم علاقمندان دین خود را به این مراسم ادا نمایم.ضمنا راه اندازی وبلاگ انجمن گام دیگری برای گسترش فعالیت های آن می باشد.



انجمن شعر وادب بندرکنگ برگزار می نماید:


شب شعر با حضور مهمانان و شاعرانی از شهرهای مختلف استان......


مکان:بندرکنگ-روبروی پارک ملت-سالن دبستان قدس.


زمان:چهارشنبه ۳۰ خرداد ساعت ۳۰/۸ شب

زنگ تفریح ۱

با توجه به اینکه قرار است در پست های متوالی مقالات توسعه شهرستان مطرح شود تصمیم گرفتم برای جلوگیری از سنگین شدن جو عمومی وبلاگ بعد از هر مقاله و مطلب علمی یک زنگ تفریح  ! قرار دهم.واولین زنگ تفریح عکسی است ازمجسمه چینی (درقالب هنربومی) اثر خانم آسیه فاطمی از بانوان هنرمند بندرکنگ.

 

اثر دیگری ازایشان

قابلیت ها و راهکارهای محرومیت زدایی از بندرلنگه و کنگ

محرومیت زدایی و توسعه هر شهر و منطقه ای آرزوی هر شهروند و اساس کار هر مسول باوجدان است.مدتی است این موضوع در این وبلاگ به بحث گذاشته و دغدغه و انگیزه ای برای مطالعه من شده است و از آنجائیکه نظرات شریف بازدید کنندگان (حاکی از نوع نگاه آنان به قضیه) ،چندگانگی و تشتت آراء را بدنبال داشت در پی آن بودم تا منبعی بیابم ....... دراین میان بیاد ۴ حلقه سی دی تصویری همایش دانشگاه آزاد(درج شده در عکس فوق) افتادم و با یافتن مطالب و مقالاتی مبتنی براصول علمی، تصمیصم گرفتم ضمن نت برداری از آن ،بیانات را در پست های مختلف بطوریکه در حوصله خواننده بگنجد،انتشار دهم.

حضور مسولین استانداری (آقای ناطق)، ۳نماینده استان،نماینده مردم لارستان(دکترمحبی)،و خصوصا حضور محققین و اساتیدی مانند استاد حسین نوربخش(مولف کتب بندرکنگ و بندرلنگه و دهها کتاب دیگر)،دکتر صالح قویدل،استاد احمد حبیبی و سایر محققینی که بنده با آنها آشنایی ندارم،ارزش علمی-اجتماعی وسیاسی این همایش را دو چندان می نماید.

اهداف همایش، چهارچوب و رشته سخن را می تواند نمایان سازدو خوشبختانه آن را توانستم در بیانات مهندس تراکمه رئیس دانشگاه بیابم:  

توسعه دانایی محوری توسعه ای است که با تکیه بر عقل و اندیشه و اطلاعات شکل گرفته است و زمینه ساز حرکتی هدفمند بسوی اهداف از پیش تعیین شده خواهد گردید.برای شکل گرفتن آن به ابزارهای گوناگونی نیازمندیم که الزاما یکی از این ابزار بهره گیری از نظریات جدید مبتنی بر تحقیقات است.توسعه شهرستان بندرلنگه،شهرستانی که از قدمت فرهنگی و تاریخی غیر قابل انکاری برخوردار می باشد سالهاست که اگر نگوییم متوقف گردیده، باید بگوییم از سرعت اندکی برخوردار بوده است.نیل به هدف توسعه شهرستان قطعا نیازمند تحرک جدیدی است که ما را بسمت توسعه دانایی محوری رهنمون می سازد.در طول نزدیک به دو ماه فرصت، جهت ارائه مقالات بیش از ۵۰ مقاله به دبیر خانه همایش واصل گردید که تعدادی از این مقالات در این همایش ارائه ومابقی آنها در مجلدی با عنوان کتاب همایش به چاپ خواهدرسید.                                  

بیان چند نکته:

نکته اول:توسعه بندرلنگه در جمیع جهات نیازمند انجام تحقیقات جامع در جهت یافتن راهکارهای جدید برای برون رفت از مشکلات وسیع اقتصادی و معیشتی است. لذا پیشنهاد می گردد استانداری محترم هرمزگان با تامین بودجه مناسب جهت انجام تحقیقات همه جانبه در خصوص یافتن قابلیت های استان و شهرستان،دانشگاهیان و محققین را در جهت انجام طرح های تحقیقاتی یاری نماید.

نکته دوم:جهت ایجاد تحول و دگرگونی در سطح شهرستان نیازمند انجام کارهای بزرگ و شایسته هستیم.قرار گرفتن بندرلنگه در مسیر خط لوله اتیلین شرق ، استقرار مجتمع پتروشیمی قطعا زمینه ساز تحولات بزرگی خواهد بود که این مهم جز با یاری دولت خدمتگزار،مجلس مردمی و پی گیری مسولین اجرائی استان و شهرستان میسر نخواهد بود.

نکته سوم:بر این باوریم که دولت کریمه،در جهت رفع محدودیت های مردمی کوشش های فراوانی نموده است.....اما تمامی این تلاش های ستودنی نتوانسته است در شهرستانی چون بندرلنگه موجبات تحول،دگرگونی و امید را بارمغان بیاورد.بررسی وضعیت بندرلنگه در سالهای نه چندان دور و قیاس آن با شهرهایی نظیر کیش،چابهار،بندرعباس،عسلویه و قشم نشانگر آن است که اگر این بندر در گذشته پیش از آنها نبوده،قطعا وضعیت مشابه ای داشته است.اما قیاس امروز بندرلنگه با این شهرها نتیجه ای غیر از این خواهد داشت....

نکته چهارم:این همایش صرفا علمی است.لذا نظریات ارائه شده در همایش با انعکاس به مراجع اجرائی و تائید از سوی آنان، کاربردی خواهد گردید.