زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

حق فانتزی !

زیاد تو خط موسیقی نیستم و ذوق وهنرشو ندارم،بالطبع خواننده ها رو هم کمتر می شناسم.اسم آقای اسحاق احمدی رو از وبلاگ سیاورشن شنیده بودم و میدونستم بعدازفوت مرحوم عبدالهی یه شعربراش خوندن و یه وبلاگ داشتن.خلاصه توی جشنواره غذاهای دریایی کیش متوجه حضور ایشون و همکارانشون شدم و چیزیکه تمام توجهم رو به خودش جلب کرد گروه دونفره کرآل خانما بود.درعین حالیکه خوشحال بودم،برام عجیب هم بود ! اونقدماواونا مشغول بودیم که حتی این بیچاره ها توی ثبت نام غذاها هم مشارکت داشتن ! .....

فکرشم نمی کردم بتونم یه مصاحبه ای باهاشون داشته باشم تااینکه درکشتی متوجه حضورشون شدم وباید غنیمت می شمردم.

یکی از اون خانوما،خانم صدیقه فهیمی بود.(آره حدس تون درسته خواهر خانوم مرحوم عبدالهی.ولی پرت بودن منو باشین که اواسط مصاحبه متوجه شدم !!! )

صدیقه (صدای ایشون رو در آلبوم جناب احمدی اکثر شماها شنیدین بااین لینک بازم بشنوین) گفت که کارشو از مدرسه شروع کرده،اون زمانی که در همه مقاطع تحصیلی رتبه های برتر رو توی مسابقات صوت و لحن قرآن کریم کسب می کرده و عضوثابت گروه سرود و تواشیح مدرسه بوده.عضویت توی یه گروه کرال رویاش بوده.جالبترین قسمت حرفاش:توی محله سورو زندگی می کنم و پدرم امام جمعه است.سعی کردم عوض دوباره پرسیدن،از دریا زده نشدنم ! اطمینان پیدا کنم ولی ادامه حرفاش سلامتی مو تائید می کرد.وجهه مذهبی پدرم مانعی برای ادامه هنر من نشده بلکه ایشون همیشه اعتقاد دارن که یک زن،ضمن حفظ حریم و عفافش می تونه خیلی از فعالیتا رو دنبال کنه.مرحوم عبدالهی و خواهرم فاطمه(خانوم ایشون) مشوق و پشت خوبی برای شروع و ادامه این فعالیت هنری من بوده اند.

خانم سمیرا نقش بندی عضودیگراین گروه بود.از مهدکودک و 4سالگی فعالیتشو شروع کرده،6سالگی گوشی(بدون نت) قادر به نواختن کی برد بوده.7سال کی برد آموزش دیده و تمرین کرده و 6ماه گیتار.سازای دهل و کسر هم بلده بنوازه....این هنر نزد فامیلای پدریش زیاد پسندیده نیست و پدرشون یه جورایی مخالف ادامه راهش بودن تا اینکه اولین تجربه اجراشوهمراه با گروهی از دخترا در جشن سیب و گلاب( تولد حضرت معصومه(س) ) می بینه و حالا خداروشکر...

فاطمه فهیمی عضو گروه کرآل نبودن ولی برای ادامه راه همسرشون( هنرمند فقید هرمزگانی که بقول غیرهرمزگانیا،موسیقی و لهجه بندری رو به ایران معرفی کرد) همواره گروه و کنسرتای جناب اسحق احمدی رو همراهی می کنن.علاوه بر اون سعی زیادی دارن تا هنر خواهرشون تقویت شده و استمرار داشته باشه.از آقایون احمدی و عمران طاهری(که من نمشناسم) گفتن و از اینکه اون مرحوم چقدر برای پیشرفت حرفه ای این دو هنرمند تلاش داشتنن .ازقرارانتشارآلبوم هفت کار معنوی جناب عبدالهی گفتن(هفت رام،حکم طاعت،گنوغ،شاهد،محمدجان،صبح درپی خدا،سبوح القدوس)که برادر ایشون تهیه کنندگی شو بعهده دارن.(اعتراف می کنم که احتمال اینکه اطلاعات غلط بدم زیاده ! ولی دلم نیومد حرفای جدی ایشون رو ....)

واما زمینه ساز حضور رسمی بانوان در موسیقی هرمزگان: جناب اسحاق احمدی گفتن:

بانوان هرمزگانی مث تموم مادرا نغمه های لالایی شون بکر و سرزنده ترین نغمه هاست...مسولیت سرپرستی گروه کرال خانوما بخاطر حساسیتی که در جامعه وجود داره خیلی زیاده(تا وقتی این خانوما به خونه و خونوادشون برسن من 7-8 کیلو وزن کم کردم)،علاوه بر اون روحیه خود خانوما هم حساس تر و شکننده تره.بدترین ضربه ممکن رو اونا زمانی خوردن که با وجود ماهها تمرین،هماهنگی و اخذ مجوز لازم،لحظات اولیه شروع اجرا مجبور شدیم به اونا اعلام کنیم که شما اجازه ندارین بخونین.درصورتیکه گروه کرآل خانوما در پایتخت و جامعه موسیقی ایران براحتی فعالیت می کنن{گروه آریاو....} ولی نمی دونم اون مخالفتای اولیه برای چی بود؟شاید زمان می خواست و صبرما، تا به موقعیتی برسیم که آزادانه و بی دغدغه شاهد حضورواجرای اونا باشیم(مثل دیشب در کنسرت کیش)....

در جای جای مناطق سنتی کشورما این استعدادها و بدنبال آن سرکوب شدن های این هنرها ازسوی خانواه و جامعه  کم نیستن.درسته که بانوان منطقه ما از ابتدایی ترین حقوق شون محرومن بطوریکه این حق یه حق فانتزی ! محسوب میشه ولی باز هم حق یه خانوم هرمزگانیه که مث یه خانوم تهرانی( مادامیکه خونوادش اجازه میده) به عضویت گروه کرآل دربیاد و بطور رسمی اجرا داشته باشه ....

باتشکر از دوست مجازیم زعفرون بخاطر آپلود کردن آهنگ مربوطه.

نظرات 42 + ارسال نظر
دوست شما جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:40 ق.ظ http://www.oxinads.com/?a=6118

با سلام خدمت شما دوست عزیز
با توجه به سایت زیبا و پر بازدیدی که دارید چرا اقدام به کسب درآمد از طریق وبلاگ خود نمیکنید.فقط کافیست در معتبرترین سایت کسب درآمد عضو شوید و از مزایای آن بهره مند شوید.برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید:
http://www.oxinads.com/?a=6118
با تشکر از همراهی شما

م.مبارک جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.sayyadaneshenace.coo.ir

سلام
امروزجمعه فینال جام روستائی بین دوتیم صیادان بندر شناس وصیادان مغویه میباشد.....

سلام..موفق باشین..

سیخور جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.hormoodar.blogsky.com

سلام...دستت درد نکنت با گزارش جونت..
هر انسان اتونت توی زمینه ون مختلف رشد بکنت و اگر وجدان کمال جوی انسان با مانعی مواجه بشت شاید همان استعداد تکامل گراییش به یک نیروی مخرب بدل بشت..هنر یکی از راهون رسیدن به کمال مطلوب انسانین..کاش همه بتونن از چنین نعمت بهره مند بشن و بدون هیچ تبعیضی شاهد کمال فردی و متاقبا کمال جمعی آدمون بشیم..آرزو اکنم راه بر همه داداون و کاکاونم هموار بشت....زنده بشی

سلام،سلامت بشین کاکا...و چه بسیار مواردی اطراف ما هستن که مصداق این جمله شمان(همان استعداد تکامل گراییش به یک نیروی مخرب بدل بش) که خانواده ونهادون دولیت تصمیم گیرنده باید به ای نکته توجه شبشت...

دختر رویدری جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:25 ب.ظ http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلام خانم معلم
خسته نباشید
تشکر از زحمات شما
الان ما تو جامعه ای زندگی می کنیم که گاهی وقت ها میشه به دلتنگرانی و مخالفت خانواده ها احترام گذاشت.
موفق باشید
در پناه حق .

سلام....آره خب،اینکه یه اصله....منم عزض کردم درصورت موافقت والدین...حق پشت و پناه تون..

چوک سورو شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ق.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام خدمت دخت کنگ عزیز

امیدوارم که همه امام جمعه های بندر نسبت و به حضور زنان در مجامع هنری و فرهنگی مثل اقای محمد صدیق فهیمی فکر کنند . زیرا حضور زنان باعث غنا و پیشرفت فرهنگ و هنر این دیار می گردد .

اقای فهیمی در جوانی با با موسیقی رابطه خوبی داشت ، و اغلب ترانه های ام کلثوم از حفظ بود و زم زمه می کرد .

برای خانم سمیرا نقشبندی و صدیقه فهیمی و تمامی زنان هنرمند هرمزگانی ارزوی موفقیت ، پیشرفت و حضور پر بارتر و بیشتر ، در صحنه هنری و فرهنگی استان می کنم

موفق بشی

سلام استادخوبمان...
احسنت به شماکه طبق معمول اطلاعات تون آدمو به ذوق میاره.پس ابوی ایشون رو می شناسین....سلامت باشین و پاینده.

بنگری شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام خانم همیشه کوشا ..
خسته نباشید ..
تلاش بانوان نقشبندی و فهیمی قابل قدردانیه . امیدوارم بانوان هرمزگانی در هر عرصه ای موفق و به مراحلی بالاتر برسند ...
زحمات شما نیز برای تهیه این مطلب جای تشکر داره .
شاد و موفق باشید

سلام به روی ماه تون.... خسته غم نباشید...
با اینهمه حساسیت موجود در جامعه سنتی واقعا شجاعت میخواد،انشاء الله...زنده باشین من که فقط یه راویم و بس....

بندرجاسک-فرزاد بادروج شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.jaski.ir

سلام دادا.
برام جالبه که دختر شیخ فهیمی به دور از هر گونه تعصبات مذهبی در گروه اقای احمدی فعالیت می کنه.

سلام کاکا فرزاد...برای شما جالبه و برای ما غیر قابل باور بود...

محمود سرپرست(باشگاه برق) شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام به خواهر گرامی گزارش خوبی بود موفق وپیروز باشید

سلام...متشکرم برادرم...

فریاد شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:29 ب.ظ

خوشحالم که در وبلاگتون از موسیقی سخن به میان آوردین من شخصا اگه روزی چهار ساعت موسیقی گوش نکنم فکر کنم که بمیرم !!!

البته اگه من گفتم زیاد ذوق و هنر موسیقی ندارم معنیش این نیست که گوش ندم...ولی خب 4 ساعت موسیقی در روز....فکرکنم سردرد بشم !!!! :)

مریم شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:12 ب.ظ

سلام ؛
((من ازسیریک هستم ))
جادارد از خانم زحمت کش کنگی تشکر کرد .واز پشت همین شیشه بردستان زحمتکش شما بوسه میزنم ((البته امیدوارم که روزی ازنزدیک این آرزو محقق شود ))
من درشهری زندگی میکنم که همه مردمانش بلوچ میباشند حتی کسانی نیز هستند که الان به دلایلی گویش بلوچی ندارند اما به سه ویا چهار نسلشون بخواهیم بربگردیم ایشان بلوچند غیرت وتعصب بلوچی در کل ایران حرف اول را میزند چنانکه فردوسی دراثر جاودانه خویش از این قوم یاد کرده ((برهنه کسی یک انگشت ایشان ندید))
اما امروز وقتی میبینم دختر یکی از علمای اهل سنت ایران در گروه موسقی ودهل وساز قرارداره برایم تعجب آور میباشد ومتعجم .
اما بحث موسقی به اعتقاد خیلی از علما جهان اسلام ام از شیعه وسنی حرام میباشد وجزو لهو ولعب میباشد مخالفت شیخ پردل با دهل وجاز وسایر علما استان ومبارزه با آن خود گویای این حقیقت میباشد .
نصحیت بنده به عنوان یک خانم بلوچ به خواهرانم صدیقه وفاطمه فهیمی اینه همیشه باهرگروهی همکاری میکنید محجب باشید حجابتان را رعایت کنید وسعی نکنید در جلو مردان نامحرم بخوانید زیرا صدای زن وقتی باریک شد جزوعورت آن محسوب میشود .
کاشکی بجای موسقی ما به آیات ریاحین بخش قرآن گوش میدادیم.
در چند مدت قبل ملکه انگلیس سفری به ترکیه داشتند ودر ترکیه به یکی از مساجد قدیمی رفتند وساعاتی به تلاوت زیبا ودلنشین قرآن گوش دادندوقتی خبرنگارها ازش سوال کردن چرا اینکارا کردید گفت برای آرامشم باید روزانه قرآن را گوش بدم خیلی آرام میشم .
کاشکی در تمام منطقه مان بجای شنیدن لهو ولعب موسقی همیشه کلام روح بخش قرآن طنین انداز میبود وکاشکی شما بجای معرفی گروه دهل زن که دختران فهیمی هم عضو آن میبودند دوسه یا چهار حافظه قرآن را برایمان معرفی میکردید .
قرآن امروزاز دلها بیرون اومده ودختران شیوخ وحاجیها رقاصه میشوند کجاست غیرت اسلامی کجاست الگو برداری از فاطمه وعایشه صدیقه رضی الله عنهن اجمعین

رامی یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:25 ق.ظ http://www.dehtal-city.blogsky.com

سلام خانم قاسمی عزیز
کاش همه علمای ما با دیدی همچون آقای فهیمی به مسئله موسیقی و و نیاز آن برای انسان نگاه می کردند. متاسفانه تعدادی از علمای ما به شدت هر نوع موسیقی به غیر مولودی را حرام دانسته و به شدت آنرا منع می کنند. در صورتی که در زمان نبی اکرم ( ص) هم موسیقی وجود داشته و هم رقص و هم آواز و هم خوانندگان زن...
شاد و سربلند باشید.

مهراب یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:10 ق.ظ

سلام
امروز اولین بار بود که همینجوری وقت کردم یه گشتی توی وبلاگهای بندری بزنم
خوشحالم که تو وبلاگتون از موسیقی هم یاد می کنید
ما صدیقه ها و سمیرا های زیادی در استان داریم که متاسفانه بنا به دلایلی که شما هم میدانید خواسته یا نا خواسته به این وادی نمی آیند
با آرزوی موفقیت برای تمام بانوان هرمزگانی

خلفان یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:05 ب.ظ http://khalfan.parsiblog.com

سلام علیکم.
چون غرض آمد هنر پوشیده شد
صد حجاب از ما به سوی دیده شد
موفق باشید.

سلیمان دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:50 ق.ظ http://www.qeshme.blogfa.com

خوشحال میشم بیشتر با هم آشنا شیم

جغد بندری دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ب.ظ http://joghd11.blogsky.com/

سلام . مطالبت خوشگل مزه ن .
بروزم یه سرک...
درود

سیاورشن دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:08 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com

سلام ...آقای فهیمی کارش واقعا درسته...
ممنون از شما ...پست خوبی بود...

بدیس دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:40 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام.بانوان هرمزگانی سرشار از استعداد های مختافند که اگه کمی تعصبات نابجا وکورکورانه اجازه بده قطعا شکوفایی رو به اوج خودش میرسانند.کارت عالی بود...حرف نداشت...البته آهنگاش هم جلب بود قبلا هم شنیده بودم.ممنون

[ بدون نام ] دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:36 ب.ظ http://latidan.blogsky.com/

سلام
کاش از حضور خودتان وکل جشنواره هم کامل می نوشتی
موفق وپیروزباشی

نیلوفر دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:34 ب.ظ http://dokhtekong.blogsky.com

سلام

وبلاگ رد پای جنوب تا ملکوت به روز شد (اینبار از جنوب و جنوبی های خونگرم و بوی شرجی ناصر سخن گفته ایم ) به ما سر بزنید

رحیمیان سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:49 ق.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام و نخسته دادا
با آرزوی اینکه این مسائل کوچیک زودتر حل بشه .
موفق و شاد باشید.

آزادی واندیشه سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:58 ب.ظ http://azadivaandishe.blogsky.com/

سلام وب قشنگی دارید :
با موضوع جدید ی بروزم درصورت امکان قدم رنجه فرموده وکلبه حقیرانه مارا گلباران نمایید .
مارا لینک واجازه آنرا به مانیزبدهید .
خدا حافظ

نوپا سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:09 ب.ظ http://www.taheri.blogsky.com

با سلام
عالی بود ممنون می شوم نظرات شما را هم درباره وبلاگم بدانم


( به نام خدا )
قسم به هر که عاشقه , خدا کند بیایی
رو شونه های گرمت
بهار بی صدایی
از خواب خوش پریدم
ای مهربان کجایی

بی تو منی شکسته
گسسته و یه خسته
شاید رسی , برایم
یه همدم و صفایی

بر قایقی شکسته
کجا کنم نگاهت
از ترس صید طوفان
آنجا مرا خدایی

از رنج و سختی راه
دل خسته و مریضم
در آرزوی دیدار
آنوقت مرا شفاهی

از بس که دور دورم
ز دیدنت شکستم
حالی دیگر ندارم
زبس که بی وفایی

تو سایبون عشقت
بیا مرا صدا کن
قسم به هر که عاشقه
خدا کند بیایی

***
(نوپا)

عاشق سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:30 ب.ظ

قلم را روی کاغذ می گذارم...........برایت چند خطی می نگارم
به نام خالق وصل و جدایی...........به نام نامی پروردگــــــــارم
سلام ای نازنین بی وفایم...........سلامت هستی ای زیبا نگارم
اگر چه بینهایت دوری ازمن...........تو را تا بینهایت دوست دارم
نمی دانم کجا و در چه کاری...........نمی دانی کجا و در چه کارم
فقط امید وارم شاد باشی...........نه چون من که هزاران غصه دارم
اگر از حال من خواهی غمینم...........از آن روزی که رفتی بی قرارم
دگر خشکیده اشک دید گانم...........برای گریه اشکی هم ندارم
از آن روزی که رفتی تیره گشته...........تمام لحظه های روزگارم
لباس تیره بر تن می کنم چون...........برای مرگ عشقم سوگوارم
پس از تو روی لب لبخند مرده...........چو مجنون اسب ماتم را سوارم
تو را در خواب می بینم دمادم...........که با تو در کنار چشمه سارم
ولی از خواب برخیزم چو بی تو...........تصور می کنم بر تل خارم
برایت می نویسم تا بدانی...........حکایت های چشم اشکبارم
تمام اهل عالم را خبر کن...........که من دیوانهء چشمان یارم
خبر کن تا همه حالم ببینند...........مگر سنگم که تاب غصه آرم
تو احوال مرا از قاصدک پرس...........که او آگه بود از حال زارم
پس از تو روزن نوری ندیدم...........میان دخمهء تاریک و تارم
غمت همچون طنابی گشته لیلا...........مرا آویخته بر چوب دارم
در آخر آرزویم شادی توست...........تو را دست خدایم می سپارم
چرا اصلا برایت می نویسم...........منی که پیش تو ارزش ندارم
چو می دانم نخوانی نامه ام را...........من آن را لای دفتر می گذارم

چاووشی چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:46 ب.ظ http://www.chavooshi.visit.ws

با سلام
چند وقتی میشه که وقت نکرده بودم بهتون سر بزنم
مطالب و خبرهای جالبی بود .... در خصوص کار همشهریان عزیز در مورد سی دیهای ارائه شده ...
می تونم بپرسم چطوری میشه به این سی دی ها دسترسی داشت.
ممنون
موفق و پیروز باشین

شهر من لنگه پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:13 ب.ظ http://lengeh.33ir.com

سلام
مطلب جالب توجهی بود....
دستت درد نکنه
من آپ کردم..

بندرجاسک-فرزاد بادروج پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:07 ب.ظ http://www.jaski.ir

به روزم با عنوان آرامش قبل از خواب کجایی؟؟؟

سایه جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:49 ق.ظ http://mohabbatkong.blogfa.com/

سلام خانم قاسمی
نمیدونم چرا نظر قبلی هفته گذشته ام رو نشون ندادید؟ از شما انتظار بیشتری داشتم .بازم به روز شدم اگه تشریف بیارید خوشحال میشم

چوک فہن شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:17 ق.ظ

موفق باشہ

fahira یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:07 ق.ظ http://fahameh.blogfa.com

salam
mibini che donyaie hame migam to chom dokhtari nabayad inkaro anjam bedi hala khoobe babaye ishoon ta hoodoodi khanoma ro dark mikardand

غریبه یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:17 ب.ظ

سلام دادا امیدوارم حالت خوب بشد .موفق بشی گزارش جالبی هسته .سال نوآوری وشکوفایی هن ماشاالله شما که حسابی نوآوری توکرده موفق بشی .

رحیمیان دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:25 ق.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
با آرزوی موفقیت برای شما و همه هنرمندان و هنردوستان.

عاشق سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ق.ظ

قلم را روی کاغذ می گذارم...........برایت چند خطی می نگارم
به نام خالق وصل و جدایی...........به نام نامی پروردگــــــــارم
سلام ای نازنین بی وفایم...........سلامت هستی ای زیبا نگارم
اگر چه بینهایت دوری ازمن...........تو را تا بینهایت دوست دارم
نمی دانم کجا و در چه کاری...........نمی دانی کجا و در چه کارم
فقط امید وارم شاد باشی...........نه چون من که هزاران غصه دارم
اگر از حال من خواهی غمینم...........از آن روزی که رفتی بی قرارم
دگر خشکیده اشک دید گانم...........برای گریه اشکی هم ندارم
از آن روزی که رفتی تیره گشته...........تمام لحظه های روزگارم
لباس تیره بر تن می کنم چون...........برای مرگ عشقم سوگوارم
پس از تو روی لب لبخند مرده...........چو مجنون اسب ماتم را سوارم
تو را در خواب می بینم دمادم...........که با تو در کنار چشمه سارم
ولی از خواب برخیزم چو بی تو...........تصور می کنم بر تل خارم
برایت می نویسم تا بدانی...........حکایت های چشم اشکبارم
تمام اهل عالم را خبر کن...........که من دیوانهء چشمان یارم
خبر کن تا همه حالم ببینند...........مگر سنگم که تاب غصه آرم
تو احوال مرا از قاصدک پرس...........که او آگه بود از حال زارم
پس از تو روزن نوری ندیدم...........میان دخمهء تاریک و تارم
غمت همچون طنابی گشته لیلا...........مرا آویخته بر چوب دارم
در آخر آرزویم شادی توست...........تو را دست خدایم می سپارم
چرا اصلا برایت می نویسم...........منی که پیش تو ارزش ندارم
چو می دانم نخوانی نامه ام را...........من آن را لای دفتر می گذارم

حسن بندر سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:12 ب.ظ

سلام من سازنده کلیپ حسن بندر هستم شاید شما ندیده باشیداین لینک هم شبیهش است لطفا دانلود کنید

http://www.persianupload.com/files/jiw2w8bx2uvwuhxoemc1.rar

افسانه چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام سرکار خانم خسته نباشید . هر کجا حتی یک کلمه از حقوق زن حرفی زده میشه من دلم می خواهد فریاد بزنم اما عزیزم امروز برعکس یک خبر خوب دارم تو روزنامه همشهری چاپ امروز هشتم خرداد یک مطلب تیتر صفحه اول بود .تساوی حقوق زن و مرد در پرداخت دیه. البته گفته شد دیه زن و مرد برابراست و آیت اله شاهرودی و جمعی از علما بعد از بررسی های زیاد به این نتیجه رسیده اند اما نمی دانم عملی می شود یا نه . به نظر شما غیر از دیه مسئله مهمتری در مورد حقوق زنان برای بررسی وجود نداشت . به هر حال به این نتیجه رسیدیم که می توانیم دنبال حقوقمان باشیم حقوق یک زن مسلمان زنده !!!!!

سلام افسانه جان...خوش خبر باشین،هرچند این امر بصورت صد در صد محقق نشه،گام مهمی در راه تحقق حقوق زن بعنوان یک انسان است...

مهرگان جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:51 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
خیلی جالب بود
موفق باشید
در پناه حق

کانون حجت گورزانگ میناب جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:24 ب.ظ http://kanoonhojjat.blogfa.com

سلام موفق باشید عالی بود

غریبه جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:33 ب.ظ

سلام دادا جالب هسته. استفاده امکه . مرسی

بدیس شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:07 ق.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام کجایی؟سرب به ما بزن

علی یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:03 ب.ظ

با سلام

از اینکه به انعکاس مشکلات جامعه همت گماشته اید جای قدردانی دارد.وبلاگ شما پربار وخواندنی است .نکته ای که باید بیشتر رعایت کنید آیین نگارش است. شما انگونه که حرف می زنید مینویسید در حالی که ادبیات شفاهی با ادبیات مکتوب متفاوت است.پیروز باشید

مهران سایبانی سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:40 ب.ظ http://www.bnd.blogfa.com

سلام دادا مطلبه جالبی هسته موفق بشی

فریدون چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:39 ق.ظ

سلام بر شما
مدتی بود میخواستم مطلبی در ارتباط با نقش سازنده زنهای کنگ بنویسم - هرچه در و بلاک شما جستجو کردم چیزهایی یافتم که که بسیاری از آنها قابل تحسین است جز مطلبی جدی در مورد حقوق زنان تقریبا نا امید شده بودم .
از خود می پرسیدم اینهمه بی تفاوتی در سایت زنان امکان دارد ؟
تا دیشب دیدم که افسانه با خوشحالی خود از تصمیمی
( برابری دیه زن و مرد ) که به قول مدیر سایت حتی اگر صد در صد محقق نشه !! و لی آنرا به فال نیک گرفته بودند خبر داده بود مرا خوشحال کرد و دلنگران .
خوشحال بخاطر حساسیتی که نسبت به هر خبری در مورد احقاق حقوق زن در بخشی از جامعه ما و جود دارد و دلنگران چون هنوز امیدواریم و منتظر تا دیگران برای احقاق حقمان کاری بکنند .
راهی بس دراز و و تلاشی از سر اخلاص همه بخصوص جامعه زنان لازم است تا تحقق چنین عملی و و باور داشتن به حد اقل حقوق زنان در جامعه مرد سالار کنونی ما امکان پذیر گردد .
تا فرصتی دیگر

سلام......
چرا فکر می کنید ما منفعلانه منتظریم دیگران برای احقاق حقوق مان کاری کنند ؟
شما قبول بفرمایید که ما زنان کنگی هنوز در احقاق حقوق ابتدایی مان مانده ایم.وقتی زن کنگی مجبور است برای متقاعد کردن همسر خود برای رفتن به مکان مورد نظر خود،انرژی و وقت صرف کند،مردان خانه را راضی کند که اجازه دهند دختران خانه ادامه تحصیل دهند،شب و روزشان را با این کابوس سپری کند که قرار است زنی دیگر وارد زندگی شوهرش شود،شبها تا دیر وقت شب باید منتظر شوهرش بماند تا از فلان مجلس(مکانی برای گردهمایی مردان کنگی) بیاید و نتواند دم برآورد که من از تنهائی می ترسم یا فلان کار منزل عقب افتاده است،از مشارکت شوهرش برای تربیت و تحصیل فرزندانش نتواند بهره گیرد،آیا انرژی و معنایی برای احقاق حقوقی که زنان پایتخت و حتی مرکز استان بدنبال آن هستند،باقی می ماند ؟ شما اگر قدری وقت گذاشته،تاریخ زنان ایران را مطالعه نمائید خواهید یافت حقوقی که زنان کنگی از آن محرومند چند دهه قبل در شهرهای بزرگ ایران محقق شده است و ما تازه .....
نمی توان گفت دراین وبلاگ مطلب جدی درمورد حقوق زنان یافت نمی شود ولی بی ادعا خدمتتان عارضم که جامعه زنان کنگ در مرحله معرفی توانمندی های زنان است به خود آنان و جامعه،تا وقتی زنان خودرا نشناسند و بدنبال آن شناختی از حقوق شان نداشته باشند،چگونه می توانند بدنبال حقوق شان باشند؟مازنان کنگ را دنباله رو نمی خواهیم.سیاهی لشکر بودنشان توهینی است به هویت زن.ما زنان کنگ را پیشقدم در عرصه اصلاحات می خواهیم(حتی آنان که سنی ازشان گذشته و سوادی ندارند)

دخترای کنگی پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:07 ب.ظ http://www.jen2008.blogfa.com

سلام به معلم عزیزم
نمیدونم چندمین دفعه ای میشه که اومدم و از وبلاگتون دیدن کردم ولی مطمئن باشین زیاد اومدم و باز هم میام میخواستم نظرتون رو در مورد وبلاگ بدونم امیدوارم که از جن نترسین ولی اول بخونید بعد نظر بدیدراستی ما الان دیگه دانش آموز شما نیستیم.بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد