زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

دفاع مقدس برای جوانان کنگی نیز تقدس داشته است.

  چند سال اخیر،وقتی نام دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را می شنوم یک ذره نیز به خودم شک نمی کنم که اگر موقعیت امروز را داشتم،در آن شرایط جنگی و بحران زده حتما منفعل نمی بودم.از خط مقدم و اسلحه به دست گرفتن حرف نمی زنم،از تلاشم برای بودن حلقه ای از زنجیر دفاع از کشورم و حفظ حیثیت آن می گویم. 

  وقتی در لابلای خاطرات و نقل قول های جوانان دیروز شهرم،حدیث فرار از سرباز گیری در دوران جنگ را می شنوم به خودم نهیب می زنم که قرار گرفتن در شرایط خاص آن روز و درک نگرانی های مادران،بودن و زندگی کردن در آن لحظات را می طلبد و تو که جبهه و شهادت را تنها در میان سطور کتاب ها و سکانس فیلم ها و بیان راویان فیلم های مستند یافته ای و آنجا نیز تاب نداشته و سرازیر شدن اشک و برآمدن آه و افسردگی چند ساعته نتیجه آن است،نه درمورد جوانان دیروز فرار از خدمت قضاوت کن و نه به احساس امروزی خودت افتخار. 

  نمی شود آیات قرآن را نادیده گرفت،نباید حیثیت کشور و مردم آن را هیچ انگاشت،مگر می شود ... 

  تناقضات افکار درونی ام زمانی فروکش نمود که یکی از بستگان بسیار نزدیک بصورت کاملا تصادفی از داوطلب بودنش برای رفتن به خدمت در دوران جنگ گفت.می گفت که از یکسال قبل از فرارسیدن موعد اعزامش برای رفتن اصرا می نموده و این اصرارش دو ماه بعد نتیجه داده است.برایم جالب بود که لباس و ملزومات رفتنش را بانقشه از خانه کش رفته است ! چون خانواده و مادرش برای رفتن او رضایت نمی داده اند.حس خوبی داشتم وقتی می گفت او را به بازداشتگاه چارک برده اند تا به بازداشت شدگانی که جرم شان نرفتن به سربازی بوده است،نشانش دهند و بگویند این پسر را ببینید ده ماه قبل از فرارسیدن وقت رفتنش داوطلب شده است اما شما ...  

  می گفت که در کشتی های اجنبی بر روی دریاهای خلیج فارس و عمان شاهد فوج فوج مهماتی بوده که کشورهای دیگر برای صدام می فرستاده اند تا قلب همرزمان و نیز زنان و کودکان هم میهنش را نشانه رود.می گفت وقتی عملیات موفقیت آمیزی را از سرگذرانده اند چند روز مرخصی بعنوان تشویقی دریافت نموده است.اما  سپری نمودن این ایام همزمان شده است با ماموریت  فرمانده و سایر سربازان به عملیات دیگر و شهادت سربازان و اسارت فرمانده اش.

  گریزی به خاطراتم زدم که در هنگام سربازی او بی دغدغه دوران تحصیلم را سپری می کردم و تمام غصه ام چندسال بعد از دوران جنگ این بود که دفترها و کتاب هایمان کاهی بودند ! چه زندگی فانتزی ! در مقابل همسن وسالان آبادانی و خرمشهری ام داشته ام.

نظرات 32 + ارسال نظر
امامدادی سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:54 ق.ظ http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

سلام ممنون ازمطالب زیباتون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:01 ب.ظ

لطفا وبلاگمو ببین
تازه ساختمش و واسش کلی هیجان دارم
می خوام به روز که نه به ساعتش کنم

سلام...کدوم وبلاگ ؟!!

استاد جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:30 ق.ظ

فقط سلام
امید خوشوقت وسلامتی بهمه افراد فامیلی عزیزتان
عمی صالح

سلام بر عمی صالح محترم
از لطف شما سپاسگزارم.به خانم محترم تان و دختران فامیل سلام بسیار برسانید.

ویروس شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:02 ق.ظ

سلام خانم فریده ی قاسمی یه سوال پرسیدم بهم جوابش رو ندادی.یه دفعه دیگه می پرسم شما ایمیل(ای دی یاهو) دارین اگه دارین بگین چیه می خوام باهاتون چت کنم و از اطلاعاتتون استفاده کنم با تشکر بای

باسلام
آی دی که صاحبش چندروزی یکبار تنها برای دقایقی آن می شود آیا می تواند مورد مصرفی چت کردن داشته باشد ؟! از همه جالب تر اینکه من یاهومسنجر برروی سیستمم ندارم و از ایمیلم تنها در مواقع ضروری ارسال مدارک و اطلاعات اداری استفاده می کنم.من هم از شما متشکرم.

ویروس یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

با سلام دوباره خدمت شما خواهر عزیز. پس من چطور می تونم با شما صحبت کنم (خصوصی)

باسلام...شما فرمایش تان را در قسمت نظرات درج بفرماییدواضافه کنید که تایید نشود.من هم اگر چیزی برای گفتن(از لحاظ میزان اطلاعاتی که دارم،چون هرکس همه چیز نداند !)داشه باشم خدمت تان عرض می نمایم.

الهام چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:16 ب.ظ

با سلام..اول از همه باید بگم که وبلاگتون واقعا خوب و پر باره اما من یکم دیر به وبلاگتون سر زدم..یادم میاد وقتی راهنمایی بودم معلم خوب ادبیاتم خانم مقصودی این وبلاگ رو به ما معرفی کردن.... الان من دبیرستانمم تموم شده...اما ازین به بعد زود به زود سر میزنم....

سلام الهام،هم استانی عزیز
خانم مقصودی معلم خوب ادبیات ما هم بودند.جالبه که سه نسل چنین از هم یادکنند.شما لطف دارین.سعی می کنم وبلاگ لیاقت سرزدن های شما و سایر بازدیدکنندگان داشته باشه.موید باشین...

مامی دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:52 ب.ظ http://meandmyson.blogsky.com/

دیشب تی وی کنگ رو نشون میداد یاد شما افتادم جای شما خالی بود

سلام...فکر کنم منظورتون برنامه ورزشی و مربوط به باشگاه البدر است...

علی رنجبران پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:03 ب.ظ http://www.hormoz65.blogfa.com/

سلام دادا
خدا قوت نخسته
بازم مردم خوب کنگ و لنگه که بعد او همه فعالیت روزمره و خستگی خودش تو وب هم اتان و نشون ادن که هنو از پا نکفتن و اتونن همچنان مور بشن.
خیلی جونه خصوصان نظرات وبلاگتون که یه مروری امکه از بازدید کننده ها هم خوشوم هند.
اگه بتونی مطالب با زبون بندری یا همو کنگی و لنگی کلن منظورم گویش استانن بنوسی خیلی خوب ابوت چند صباحین با جمعی از دوستان سعی بر ای مهستن که بتونیم استان با تمام خصوصیاتش به مردم بشناسیم.
سایتون کم نبوت
آپم
یا علی

رضا یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:24 ب.ظ

سلام،فکر نمیکنم شما تونسته باشیدحتی ذره اى ازخاطرات اون زمان به قلم بنویسید

سلام..مطمئنا همینطوره...

دانیال یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:29 ب.ظ http://www.daniyal-bnd.blogfa.com

سلام وبلاگت خوب بود
انشالله همیشه موفق اشی

فاطمه سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ق.ظ

سلم.مطلب خیلی زیبایی بود.موفق باشی.

سلام...خوش آمدید.

sayeh جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 ب.ظ

salam kheili matlab zibayey bood.

سلام...بسیار خوش آمدید.

گلخنی سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:36 ق.ظ http://khar-khasak.bolagfa.com

سلام وبلاگ جالب و مطلوبی دارید در صورت تمایل وبلاگ حقیر را که در زمینه استان هرمزگان گزارش نویسی می کند لینک کنید با احترام

عرشیا ( چوک بندر ) چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:49 ق.ظ http://www.sabztarineshgh.blogfa.com

سلام

وبلاگتون خیلی خوب بود

اکثر مطالبشو خوندم

اپ کردی حتما خبرم کن

تا بعد خدا نگهدار

mzhs جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:43 ق.ظ

دو ماه بروز نشدن=اعلام انصراف !
حال شما خوب است!
امیدوارم دغدغه های زندگی باعث نیامدنتان بباشد!

یعنی این قانوان برای خودم هم هست؟!!!!
الحمدلله رب العالمین...

پدربزرگ یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ق.ظ

سلام
دو ماه بروز نشدن = اعلام انصراف !

سلام
شما هم که نظر mzhs را دارید !

r2 سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:39 ب.ظ http://www.dehtalboys.blogfa.com

mersii

bia to r2 blog

ازادی واندیشه سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ب.ظ http://azadivaandishe.blogsky.com/

سلام
با موضوع جدیدی بنام ارزش زن ازدیدگاه اسلام بروز هستم منتظر حضورتان میباشم .

سایت تو میهن دات کام سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ب.ظ http://www.2mihan.com

درج رایگان تبلیغات شما
سایت تو میهن این افتخار را دارد که آگهی ها و تبلیغات شما را به صورت رایگان و به تعداد نامحدود (در صورت تکراری نبودن ) در سایت خود قرار دهد
www.2mihan.com
www.2mihan.ir
دوست عزیز اگر مایل به تبادل لینک با ما بودید به صفحه تبادل لینک زیر مراجعه کنید
www.link.2mihan.com
باتبادل لینک با ما لینک شما در 2 سایت به صورت خودکار و رایگان قرار میگیرد. آدرس دو سایت :
www.link.2mihan.com
http://www.2mihan.com/index.php?DPT=IP19

کاغذ سیاه چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:33 ق.ظ http://www.moeinaddin.blogfa.com

نگاه به جنگ نگاهیست همیشه دردناک و سخت.

کاغذ سیاه شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:14 ق.ظ http://www.moeinaddin.blogfa.com

با اهدای سلام
با نقد قهوه تلخ به بهانه پایان مجموعه دهم به روز هستم.

کاغذ سیاه شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:48 ب.ظ http://www.moeinaddin.blogfa.com

با اهدای سلام
به بهانه پایان مجوعه دهم سریال قهوه تلخ با نقدی بر این سریال به روز هستم.

فریدون یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:20 ب.ظ

با سلام
نوشته بودی
2 ماه بروز نشدن = اعلام انصراف !
اخرین به روز رسانی 19مهر ماه
امیدوارم شما را همچنان مطلب نویس به بینیم
همیشه سرافراز باشید

سلام بر شما
شما هم که نظر mzhs و پدربزرگ را دارین...
تقریبا دوباره آمده ام...

رامی جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.dehtal.ir

سلام دادا
صرفا جهت احول پرسی مزاحم شدم.
انشاالله که همواره سالم و شاد باشید.
در پناه حق

باسلام و عرض پوزش بخاطر تاخیر...عذر تقصیر...

بندرجاسک-فرزاد بادروج پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ق.ظ http://jaski.ir

دادا فریده بزرگوار سلام.

در آستانه دومین سالگرد پرواز ناگهانی پدر به احترام روح وسیع او و نیز تمرکز بیشتر بر روی تحصیل، استراحت و دوری از هیاهوهای گریبان گیر ، پس از ۵ سال وبلاگ نویسی

بهتر دیدم بروم از این خانه برای همیشه




اما این پایان نیست، آغازیست بر رفتن



خداحافظ وبلاگ نویسی...

خداحافظ روزهای سخت و پر دردسر...

خداحافظ...

و سلام بر روزهای آرام و دوست داشتنی...

بامداد ۲۳ آذرماه ۱۳۸۹

به شما سرخواهم زد همیشه

سلام بر کاکا فرزاد
خداوند روح پدر بزرگوارتان را همواره قرین رحمت نماید...
تمرکز بیشتر بر روی تحصیل، استراحت و دوری از هیاهوها...کاملا ملومس و قابل درک است...
منتظر حضور دوباره شما هستیم...
پرانرژی تر،معتقدتر و بادستی پر...
هرجا هستید درسایه خدای عزوجل و خانواده محترم تان شاد،سلامت و موید باشید.

ایران چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ب.ظ

کجایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟3ماهه هی میام ولی خبرتازه ای نیست.زودتربیاین دلم برای نوشته هاتون تنگ شده!

سلام ایران جان...
خیلی زیاد مشغول جشنواره و مسابقات معلمین بودم.نتیجه اش فعلا یک رتبه اول استانی در بحث معلم پژوهنده شده.دوست دارم توی یک جشنواره دیگه که کارگروهی من و یکی از همکارا بوده رتبه کسب کنیم،دعا کن چون دعای شما پذیرفته می شود...

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:54 ب.ظ http://www.username2000.blogfa.com

سلام-خسته نباشید
مطلبتون جالب بود //باید بگم تازه دفترچه خدمت پست کردم-پدر و مادر منم با خدمت رفتن من موافق نیستن علی الخصوص مادرم که از وقتی شنیده خیلی ناراحته ومنم بابت این ناراحتم..شما فکرشو بکن سربازی رفتن این جوریه دیگه جنگ رفتن چی میشه؟شاید خدمت دوساله سربازی واسه همسالانم سخت یا ناراحت کننده باشه..ولی باید امنیت یه کشور تضمین بشه.. مگه نه!!

به نظر من یه چیزهایی رو ما باید همیشه شکرگزارش باشیم مثل سلامتی و امنیت.

سلام...شما که باعث افتخار کشور و هموطنان تون هستید،حتما موجب سرفراز خانواده خواهید بود.سایه پدر و مادر تان مستدام ...

بحلی جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:46 ب.ظ http://www.nongalam.blogsky.com

سلام

وبلاگ پرباری داری خسته نباشی

مرسی از مطالب زیبایت استفاده بردم

انشاالله موفق باشی

اگر مایل به تبادل لینگ بودی خبرم کن

F55 سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:42 ب.ظ http://qeshm55.blogfa.com

سلام وب شما جالبه خوشحال میشم اگه به ما هم سر بزنین.
با اجازه من شما رو لینک کردم.

سیما سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:15 ق.ظ http://mehranghaforian.blogfa.com

سلام...براتون آرزوی سلامتی میکنم .امیدوارم وبلاگتون روز به روز خوشگل تر بشه

محسن جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ

سلام محضر خواهر محترم سرکار خانم قاسمی و تشکر از وبلاگ.
خواهر گرامی در بندرکنگ شیرمرد گمنامی است که نظام اسلامی و استان و مردم شریف کنگ باید به او افتخار کنند.
سردار آزاده و جانباز حاج یوسف عزیززاده.از افتخارات دفاع مقدس است.
حتما تا نایی دارد بروید و از خاطراتش استفاده کنید.
موفق باشید

سلام بر شما
از تذکرتان متشکرم...انشالله سایه شان برسرخانواده محترم شان مستدام باد...اجرشان با خدا.

فریده قاسمی یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:08 ب.ظ http://kongwomen.com

خطاب به بلدا خانوم:
دوشنبه 20 دی 1389 ساعت 12:57 کامنتی گذاشته بودید،اطلاعات بسیار کلی بود.کمی بیشتر توضیح دهید.حداقل رنج سنی فرشته خانم و خواهراش رو بگید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد